لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۴۹

دفاعیه جهانگیری در برابر احمدی‌نژاد «آماده است»


معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ایران می‌گوید اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی و از منتقدان سیاست‌های محمود احمدی‌نژاد، دفاعیه خود را در برابر شکایت رئیس‌جمهوری پیشین آماده کرده است.

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ایران، یک‌شنبه هشتم شهریور ماه به خبرنگاران گفت «آقای جهانگیری دفاعیه مورد نظر خودش را تهیه کرده است و کار دفاعش را انجام خواهد داد».

خانم امین‌زاده افزوده است که پرونده «تخلفاتی» که در گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری ایران رخ داده نیز در حال «تکمیل شدن است».

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ایران می‌گوید به جز شکایت از اسحاق جهانگیری، شکایت دیگری به دست این بخش از نهاد ریاست‌جمهوری نرسیده است.

پیشتر در اوایل مرداد ماه وکیل رئیس‌جمهوری پیشین ایران، خبر از طرح شکایت از سوی محمود احمدی‌نژاد علیه اسحاق جهانگیری داده بود.

آقای جهانگیری از سرسخت‌ترین منتقدان دولت پیشین ایران، به ویژه در امور اقتصادی و مالی به شمار می‌رود.

وکیل آقای احمدی‌نژاد نیز خود به این موضوع اشاره کرده و گفته بود او «بيشترين اتهامات را به دولت‌های نهم و دهم وارد کرده» و به همين خاطر از او به اتهام «افترا و نشر اکاذيب» به قوه قضائيه شکايت شده است.

در همان زمان دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری از این موضوع «استقبال» کرده و گفته بود اسحاق جهانگیری «مستندات تخلفات و سوءمديريت‌های آقای احمدی‌نژاد را به مرجع قضايی تسليم خواهيم کرد».

چند روز بعد در ۱۲ مرداد ماه غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ايران، از ثبت و ارسال شکايت احمدی‌نژاد، به بازپرسی خبر داد.

او اما گفته بود ««فعلا از بيان جزئيات موارد اتهامی معذور» است.

آقای جهانگیری پس از طرح شکایت نیز، همچنان اتهام‌های اقتصادی و مالی تازه‌ای را به دولت پیشین وارد کرده است. از جمله در همان روز یک‌شنبه از برداشت «رقم بزرگی» از بانک مرکزی در دولت قبل خبر داد که به این بانک بازپرداخت نشده است.

XS
SM
MD
LG