لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۸

قهرمان آسیا «به خاطر خرج زندگی» از تیم ملی کناره‌ گرفت


قهرمان جودوی آسیا با اعلام کناره‌گیری از تیم ملی ایران گفت: «دیگر به این رشته حتی فکر هم نمی‌کنم. زندگی خرج دارد و من باید خرج دو خانوار را بدهم.»

جواد محجوب نماینده ایران در المپیک لندن به دلیل غیبت در رقابت‌های انتخابی تیم ملی، از فهرست تیم اعزامی به رقابت‌های جهانی کنار ماند و رامین صفویه به جای او، در ترکیب تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت.

محجوب به خبرگزاری ایسنا گفته: چند روز دیگر مراسم عروسی‌ام در پیش است و به خاطر بی پولی، هنوز نتوانسته‌ام وسایل مورد نیاز زندگی‌ام را تامین کنم. چرا در جودو فعالیت کنم؟ در حالی که هیچکس به فکر من نیست و درآمدی هم عایدم نمی‌شود.

دارنده مدال طلای آسیا تاکید کرده است: «زندگی خرج دارد و اگر شده کارگری می‌کنم تا نیازهایم برطرف شود. ماشینم را فروختم تا خرج تمریناتم کنم اما نه تنها اهمیتی به مدالم قائل نشدند، بلکه وسیله امرار معاش خود را نیز از دست دادم.»

رئیس فدراسیون جودو در مصاحبه با رادیوی دولتی ایران، علت کناره‌گیری جواد محجوب را «مرخصی برای فراهم کردن مقدمات جشن ازدواج» عنوان کرده بود.

اما جواد محجوب که ۲۴ ساله است، می‌گوید: «درگیری میان مسئولان فدراسیون، فرصت برنامه ریزی را از آنها گرفته است.»

او با اشاره به برخی مشکلات، از جمله عدم تامین لباس مخصوص این رشته ورزشی از سوی فدراسیون جودو، برای حانشین خود در تیم ملی ایران آرزوی موفقیت کرده است. محجوب از ادامه فعالیت ورزشی در کشتی محلی باچوخه خبر داده است.

یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون جودو با بیان این که کمیته فنی »هیچ اختیاری» در امور فنی تیم ملی ندارد، معتقد است: اگر این کمیته منحل هم بشود اتفاق خاصی نمی‌افتد.

رضا مدنی به خبرگزاری ایسنا گفت: قرار بود تصمیم‌ها در کمیته‌ فنی به تصویب برسد، اما متاسفانه هرگز این اتفاق نیفتاد تا نقش کمیته‌ فنی کاملاً خنثی شود. در مسابقات انتخابی نیز دعوتی از اعضای کمیته فنی به عمل نیامد و من شخصاً خودم را دعوت کردم و به تماشای مسابقات رفتم.

آقای مدنی درباره کناره‌گیری محجوب از تیم ‌ملی گفت: «متاسفانه او دچار خود بزرگ بینی شده است. به محجوب توصیه می‌کنم به المپیک فکر کند. مشکلات فدراسیون نباید بر کار او تاثیر بگذارد. از آنجایی که نفر دومی در وزن محجوب وجود ندارد، اطمینان دارد مسئولان به دنبالش می‌روند اما ورزشکار سالاری در تیم ‌ملی به نفع هیچ کس نخواهد بود.»

تیم ملی ایران علاوه بر شرکت در رقابت‌های کاتا، با ترکیب محمد صدیقی، مهدی فتحی‌پور، وحید بنا، سعید ملایی و رامین صفویه عازم مسابقات جهانی آمستردام خواهد شد.

این تیم در سال‌های اخیر و پس از پایان دوران قهرمانی آرش میراسماعیلی و محمود میران، از کسب موفقیت در مسابقات جهانی بازمانده است.

تغییرات مکرر در راس فدراسیون و کادر فنی تیم ملی، همچنین بروز اختلافات متعدد بین دست اندرکاران این رشته ورزشی، از عوامل تیم ملی ایران بوده است.

XS
SM
MD
LG