لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۰

ده‌ها نفر در فیلیپین به اتهام اغوای جنسی و باج‌گیری بازداشت شدند


پلیس فیلیپین می‌گوید این افراد در مرحله بازجویی هستند
پلیس فیلیپین می‌گوید این افراد در مرحله بازجویی هستند
پلیس فیلیپین ۵۸ نفر را در آن کشور در ارتباط با یک شبکه بزرگ بین‌المللی اینترنتی که به اغوای جنسی کاربران در کشورهای مختلف پرداخته و سپس اقدام به باج‌گیری از آنها می‌کردند، بازداشت کرده‌ است.

شبکه خبری اجتماعی «رپلر» در فیلیپین می‌گوید نیروهای امنیتی آن کشور بین سی‌ام آوریل و اول ماه مه، این ۵۸ نفر را در نقاط مختلف آن کشور، شهرک تاگویگ (از حاشیه‌های مانیل)، لاگونا و منطقه بیسول، بازداشت کرده‌اند.

به گفته این شبکه خبری اجتماعی، نیروهای پلیس و مقام‌هایی از فیلیپین، بریتانیا، اسکاتلند و هنگ‌کنگ، در دوم ماه مه این خبر را در نشستی مطبوعاتی اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش می‌دهد که این افراد قربانیان خود را در کشورهای مختلف اغوا کرده، از آنها تصاویر یا ویدئوهایی با محتوای جنسی گرفته و سپس برای منتشر نکردن آنها، هزاران دلار باج طلب می‌کردند.

به گزارش «رپلر» آلن پوریسیما، رئیس پلیس فیلیپین گفته است بیش از ۳۰۰ ابزار الکترونیکی طی این عملیات کشف شده است و ۵۸ نفری که بازداشت شده‌اند در مرحله بازجویی قرار دارند.

رپلر می‌گوید این شبکه بزرگ در فیس‌بوک حساب‌های کاربری قلابی با تصاویر «زنانی جذاب و جوان» باز می‌کرد تا توجه مردان خارجی را جلب کند. پس از آن با آنها «چت» کرده و از طریق اسکایپ وارد گفت‌وگو می‌شد.

این افراد سپس قربانیان خود را به «سایبرسکس» (سکس مجازی) فرا می‌خواندند. تمام آنچه رخ می‌داد نیز ضبط می‌شد. پس از آن بود که به آنها گفته می‌شد اگر مبلغ درخواستی‌ای -بین ۵۰۰ تا ۲ هزار دلار- پرداخت نکنند، این ویدئوها روی اینترنت منتشر خواهد شد.

این نخستین بار نیست که شبکه‌ای با فعالیت‌های مشابه در فیلیپین کشف و اعضای آن بازداشت می‌شوند.

در ماه میلادی فوریه نیز پلیس آن کشور سه نفر را با اتهامی مشابه بازداشت کرده بود.

در آن زمان خبرگزاری فیلیپین گزارش داده بود پلیس ۱۲۰ هزار پزو (نزدیک به ۲۷۰۰ دلار) که از طریق وسترن یونیون از هنگ‌کنگ به افراد بازداشت‌شده فرستاده شده بود و آخرین مبلغ ارسالی بوده را ضبط کرده است.

گزارش‌‌های تازه نیز می‌گویند این شبکه بزرگ که اعضای آن به تازگی بازداشت شده‌اند هم از طریق وسترن یونیون، از قربانیان خود پول دریافت می‌کرده است.
XS
SM
MD
LG