لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۵

مایکل شوماخر «به کما رفت»


بنا بر گزارش‌ها مایکل شوماخر، قهرمان پیشین اتوموبیل‌رانی جهان، روز یک‌شنبه هشتم دی ماه، پس از سانحه‌ای که در هنگام اسکی برایش رخ داد، به کما رفته است و پزشکان وضعیت سلامتش را بحرانی توصیف کرده‌اند.

قهرمان دوره‌های مختلف فرمول یک جهان پس از آنکه در هنگام اسکی، سرش با سنگ برخورد کرد، به بیمارستانی در گرونوبل در فرانسه انتقال داده شد و اکنون نیز بنا بر گزارش‌ها در کما قرار دارد.

شوماخر ۴۴ ساله در هنگام سانحه کلاه ایمنی بر سر داشته و بنا بر برخی گزارش‌ها تا دقایقی پس از آن نیز که پزشکان به محل رسیده‌اند، هوشیار بوده است.

اما پس از آن تلویزیون فرانسوی ب‌اف‌ام با استناد به گزارشی در روزنامه محلی «داوفین» گزارش داد که حال او رو به وخامت گذاشته است.

سخنگوی او به خبرنگاران گفته است که قهرمان پیشین زیر نظر متخصصان حرفه‌ای‌ست و شخص دومی در رخ دادن سانحه نقشی نداشته است.

قرار است ظهر روز دوشنبه یک نشست خبری در این مورد برپا شود.

بنا بر گزارش‌ها اعضای خانواده این چهره سرشناس آلمانی نیز به بیمارستان رفته‌اند.

مایکل شوماخر که چهار روز دیگر سالگر تولدش است، در سال ۲۰۱۲ میلادی با رکورد ۹۱ پیروزی، در حالی‌که از او به عنوان موفق‌ترین راننده مسابقه‌های فرمول یک نام برده می‌شود، از پیست کناره گرفت.

ورود او به اتوموبیل‌رانی حرفه‌ای در سال ۱۹۸۹ و با شرکت در مسابقه‌های فرمول ۳ آغاز شد.

در سال ۱۹۹۱ نخستین مسابقه خود را به عنوان راننده فرمول یک در بلژیک انجام داد، جایی‌که یک سال بعد قهرمان «گرند پری» شد. در سال ۱۹۹۴ نیز نخستین عنوان جهانی قهرمانی خود را کسب کرد.
XS
SM
MD
LG