لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۵

واليبال جام بين قاره‌ای: ايران باز هم ايتاليا را شکست داد


تيم ملی واليبال ايران در دومين ديدارش از جام بين قاره‌ای ۲۰۱۳ در شهر کيوتو به مصاف ايتاليا رفت و با نتيجه ۳ بر ۲ به برتری رسيد. در ديگر بازی‌ برگزار شده برزيل در سه ست پياپی از سد آمريکا گذشت.
ايران بعد از بازی با ايتاليا، از ايستگاه قطار کيوتو با پشت سر گذاشتن مسيری ۱۵۰ دقيقه‌ای به توکيو خواهد رفت تا روز جمعه به مصاف روسيه برود. جدول مسابقات به صورت دوره‌ای تنظيم شده و همه تيم‌ها بايد با يکديگر رويارو شوند. شاگردان خوليو ولاسکو در نخستين مسابقه خود مقابل برزيل قهرمان آمريکای جنوبی با نتيجه ۳-۱ مغلوب شدند.
ايران تير ماه امسال در رقابت‌های ليگ جهانی و در شهر مودنا با نتيجه ۳-۱ بر ايتاليا غلبه کرد. دومين مسابقه در ساساری برگزار شد و به برتری ۳-۲ ايتاليا انجاميد. ايوان زايتسف ستاره ايتاليا ۱۸ امتياز گرفت تا مانند بازی نخست به عنوان امتيازآورترين بازيکن ميدان معرفی شود. سيدمحمد موسوی عراقی نيز با ۱۵ امتياز، بهترين بازيکن ايران بود.
اين بار و در جام بين قاره‌ای، عادل غلامی به عنوان بهترين بازيکن انتخاب شد. همچنين جيری کوار از ايتاليا و موسوی سرعتی‌زن تيم ملی ايران با ۱۷ امتياز به عنوان امتياز آورترين بازيکنان ميدان معرفی شدند. در بخش حمله شهرام محمودی ۱۴ امتياز گرفت. در بخش سرويس فرهاد قائمی ۵ امتياز مستقيم کسب کرد.
تيم ايتاليا در اين مسابقات با ترکيب توماس برتا، جيری کوار، لوکا وتوری، لودويچو دولفو، سالواتوره روسينی، ايوان زايتسف، فيليپو لانزا، دراگان تراويسا، ماتئو پيانو، امانوئله بيرارلی، ميکله بارانوويچ و گيوليو سابی حضور يافته. اين تيم کريستيان ساوانی کاپيتان و سيمونه پارودی از اسپکرهای اصلی خود را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد.
ايران هم با شهرام محمودی، ميرسعود معروف، فرهاد قائمی، موسوی عراقی، حمزه زرينی، فرهاد ظريف، عادل غلامی، رحمان داودی، مجتبی ميرزاجانپور، مهدی مهدوی، آرمين تشکری و عليرضا مباشری راهی ژاپن شده.
بازی ايران و ايتاليا در حالی آغاز شد که امير غفور مقابل برزيل از ناحيه مچ پای راست مصدوم شد و اين مسابقه را از دست داد تا در غياب او مجتبی ميرزاجانپور به عنوان يکی از دو قطر پاسور تيم ملی توپ بزند.
شاگردان ولاسکو بر خلاف ديدار نخست، بازی را خوب آغاز کردند و با زدن سرويس‌های خوب و دفاع‌های روی تور مناسب و کم نقص، توانستند برتری خود را حفظ کنند و تلاش‌های آتزوری برای پيش افتادن بی نتيجه ماند. سرانجام، گيم نخست با حساب ۲۶ بر ۲۴ به سود قهرمان آسيا خاتمه يافت.
در گيم دوم ايتاليايی‌ها زودتر به امتياز ۸ رسيدند و تيم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند، در پايان هم اين ايتاليا بود که با حساب ۲۵ بر ۱۶ برنده شد. گيم سوم با هدر رفتن سرويس قائمی آغاز شد. در اين گيم هم ايتاليايی‌ها زودتر به امتياز ۸ رسيدند اما بازی در امتياز ۱۶ به تساوی کشيد.
زمانی که دو تيم در امتياز ۲۳ مساوی بودند، مائورو برتو سرمربی ايتاليا درخواست وقت استراحت فنی کرد تا روند بازی را در اختيار بگيرد اما اين گيم ۲۵ بر ۲۳ به سود شاگردان ولاسکو خاتمه پيدا کرد.
گيم چهارم نيز پاياپای بود و بازی در امتياز ۲۱ به تساوی کشيد تا مائورو برتو باز هم درخواست وقت استراحت کند. اين بار تدابير او موثر افتاد و اين گيم با نتيجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ايتاليا رقم خورد تا بازی به گيم سرنوشت ساز پنجم کشيده شود.
گيم پنجم با حساب ۱۵ بر ۱۲ به سود ايران ثبت شد تا اين جدال نفسگير را نماينده آسيا از تيمی ببرد که سه بار قهرمان جهان شده، يک بار فاتح جام جهانی، هشت بار روی سکوی نخست ليگ جهانی ايستاده و سابقه کسب عنوان نخست همين مسابقات بين قاره‌ای را نيز دارد.
خوليو ولاسکو سرمربی تيم ملی واليبال ايران که خود طی هشت سال از بهترين دوران تاريخ واليبال ايتاليا، هدايت لاجوردی پوشان را برعهده داشت در نشست خبری پس از بازی گفت: خيلی خوشحالم که ايتاليا را شکست داديم.

آنها همواره از بهترين‌های جهان بوده‌اند. در ست‌های دوم و سوم دفاع حريف برای ما دردسرهايی ايجاد کرد. ما هم سعی کرديم مقابله کنيم، در سرويس‌ها و دريافت‌ها تيم ما عملکرد بهتری داشت. سرويس‌های قدرتی آنها را با دريافت‌های خوب خودمان کنترل کرديم. در حقيقت تفاوت دو تيم در اين بازی، در اين زمينه بود.
XS
SM
MD
LG