لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۷

سنگاپوری ها «بی احساس ترين مردم دنيا» شناخته شدند


نرخ بیکاری در سنگاپور حدود دو درصد است
نرخ بیکاری در سنگاپور حدود دو درصد است
سنگاپوری ها به ثروتمندی مشهورند اما گويا پول برای اين جماعت خوشبختی به همراه نداشته و بنابر يافته های پژوهشی جديد، مردم سنگاپور عنوان «بی احساس ترين» جامعه در جهان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان»، محققان مؤسسه گالوپ در بررسی ميزان احساسات مردم ۱۵۰کشور مختلف جهان از حدود ۱۰۰۰ نفر پرسيدند که آيا در تعامل های روزانه خود پنج احساس مثبت و پنج احساس منفی را تجربه می کنند يا خير. نتايج اين پژوهش بر مبنای مصاحبه هايی به دست آمده که در طول مدت زمانی حدود سه سال انجام و ثبت شده است.

پرسش های مطرح شده شامل مواردی از اين قبيل بوده که آيا افراد احساس می کنند به اندازه کافی استراحت می کنند، يا احساس رضايت کافی دارند، می خندند و لبخند می زنند يا احساس نگرانی، ناراحتی، استرس يا خشم را تجربه می کنند.

بنابر اعلام سازمان پژوهشی و تحليلی گالوپ از بين مردمان مختلف در سراسر جهان ۳۶ درصد از سنگاپوری ها کمترين ميزان غليان احساسی را گزارش کردند. جالب آنکه اين رقم متوسط مجموع نتايجی است که در طول سه سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۰۱ جمع آوری شد و براساس آخرين يافته های مؤسسه گالوپ «تنها ۳۰ درصد از پرسش شوندگان اساساً بروز احساسی را در خود گزارش کرده اند».

يافته های فوق شايد در نظر اول نوعی تضاد را با نرخ بيکاری پايين دو درصدی سنگاپور نشان دهد، جايی که سرانه توليد ناخالص داخلی رقمی بيش از ۵۰۰۰۰ دلار را نشان می دهد که يکی از بالاترين ارقام سرانه در سراسر جهان است.

جان کليفتون، از اعضای گالوپ و مدير گروه دولتی اين سازمان با اشاره به يافته های اخير گالوپ می نويسد: «بی احساس بودن جامعه حائز اهميت بسياری است و برای دستيابی به جايگاه مناسب در جهان امروز، سنگاپور می بايست ورای مؤلفه توليد ناخالص ملی به شاخص های رفتاری جامعه نيز به اندازه کافی توجه کند.»

تفسير اين مسؤول سازمان پژوهشی گالوپ از بی احساسی سنگاپوری ها اين است که «جان کلام آن است که سنگاپوری ها مردمانی توليدگر و شهروندانی منظم هستند که از زندگی خود آنقدر ها لذت نمی برند.» جان کليفتون تصريح می کند که به رغم موفقيت ظاهری چنين منشی در بين اهالی کشور سنگاپور، اين مردم نخواهند توانست در طولانی مدت به مرحله بعدی زنجيره موفقيت های خود نائل آيند «مگر آنکه رهبری جامعه سلامت [روانی] را جدی بگيرد.»

در رده های بعدی جدول جوامع بی احساس پس از سنگاپور تقريباً نيمی از ۱۵ جمهوری های اتحاد شوروی سابق قرار گرفته اند. کشورهای فوق به ترتيب از اين قرارند: گرجستان و ليتووانی با ۳۷٪، روسيه، اوکراين، بلاروس، قزاقستان و قرقيزستان با ۳۸٪.

در همين حال فيليپين با متوسط ۶۰٪ پاسخ مثبت پرسش شوندگان، عنوان احساساتی ترين کشور را به خود اختصاص داده است. به ظاهر بعد از فيليپين بحرينی ها و مردمان کشورهای آمريکای لاتين جزو احساساتی ترين های جهان ما هستند و در بين آنها نيز السالوادوری ها گوی سبقت را از ديگران ربوده اند.
XS
SM
MD
LG