لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۵

تلاطم در استيل آذين بالا گرفت


علی کریمی
علی کریمی

در پی جنجال و حاشيه های اخير در باشگاه فوتبال استيل آذين و اعلام کناره گيری حسين هدايتی مالک باشگاه در صبح روز پنج شنبه به دليل ناهماهنگی در سطح مديريتی، در آخر وقت اين روز سردار مصطفی آجورلو، مدير عامل باشگاه و طرف درگير با هدايتی نيز اعلام کناره گيری کرد.

شروع کشمکش در دو هفته پيش و در آستانه مسابقه استيل آذين با استقلال در ليگ برتر فوتبال ايران آغاز شد. خبرگزاری فارس از روزه خواری (آشاميدن آب) توسط علی کريمی در جلسه آخرين تمرين پيش از بازی با استقلال خبرداد و يک روز بعد از اين که علی کريمی در تساوی دو بر دو با استقلال به عنوان يک مدافع به طور کامل بازی کرد، مديرعامل باشگاه (سردار آجورلو) حکم به اخراج علی کريمی داد.

اين اخراج با حمايت خبرگزاری فارس و ياران تندروی آجرلو توسط خبرگزاری فارس دنبال شد، ولی ساير خبرگزاريها و حتی خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی از نارضايتی جامعه فوتبال و حسين هدايتی، مالک باشگاه خبردادند.

بر سر اخراج علی کريمی از تيم فوتبال استيل آذين توسط سردار آجورلو، به دليل روزه خواری در تمرين ماه رمضان و اعتراض جامعه فوتبال و مخالفت حسين هدايتی، کريمی به جمع يارانش بازگشت اما کشمکش ادامه يافت.

پيش از بخشش، از يک سو آجورلو در برنامه زنده تلويزيونی نود از عمل اخراج دفاع کرد و آن را اقدامی به عنوان يک «پاسدار انقلاب اسلامی» دانست که برای حفظ شعائر اسلامی بازيکن پيشين سال آسيا و باشگاه بايرن مونيخ آلمان را از تيم استيل آذين اخراج کرده است. از سوی ديگر واکنش تند اهالی رده بالای فوتبال به اين اقدام از جمله ياران قديم علی کريمی در تيم ملی -علی دايی، مهدی مهدوی کيا، حميد استيلی و ...- به اين تصميم انجاميد که تصميم مديرعامل لغو و به صورت ظاهری تصميم گيری به کميته انضباطی باشگاه ارجاع شود.

در اين کش و قوس حسين هدايتی واعظی آشتيانی مديرعامل پيشين باشگاه استقلال و مهريزی، مديرعامل پيشين استيل آذين را به عضويت هيات مديره برگزيد. اين اقدام هم به عنوان گزينش يکی از اين دو به جانشينی آجولو گزارش داده شد.

اين پايان ماجرا نبود و حسين هدايتی برای برکناری آجورلو با مشکلات و فشارهايی سياسی دست به گريبان شد. سرانجام در صبح پنجشنبه مالک باشگاه از تيم داری پشيمان و کناره گيری خود را اعلام کرد.

خبرگزاری ايلنا پيش از اعلام رسمی کناره گيری هدايتی نوشت:" بر اساس شنيده ها به دنبال درگيری های اخير ميان مصطفی آجورلو ، مديرعامل باشگاه استيل آذين با علی کريمی ، سرشناسترين ستاره اين باشگاه ، هدايتی از اين که نتوانسته بر اوضاع مسلط شود ، نااميد شده است. گفته می شود در اين جنجال مالک باشگاه استيل آذين تمايل داشته از ستاره تيمش حمايت کند، «اما ملاحظاتی باعث شده از درافتادن با مديرعامل باشگاه اجتناب کند.»

بازتاب واکنش هيات مديره استيل آذين به کناره گيری هدايتی و گفته محمدرضا خروطی به عنوان يکی از اعضای هيات مديره در خبرگزاری ايسنا، که در حمايت از مالک باشگاه گفت:" قرار شد تا پس از شب‌های احيا، ديدار مجددی با حسين هدايتی داشته باشيم. در شرايطی که مالک باشگاه بخواهد کنار برود، هيچ چيز برای ما مهم‌تر از حفظ ثبات اين تيم نيست و حتی حاضريم هر نوع تغييری را برای حفظ انسجام استيل آذين به وجود بياوريم."

واکنش آجورلو نيز در يک استعفا نامه کوتاه ولی کنايه آميز بود که:" بدين وسيله اينجانب کناره ‌گيری خود از سمت مديرعاملی باشگاه استيل آذين اعلام می ‌نمايم. اميد است خداوند متعال عاقبت همگان را ختم به خير فرمايد."

شايد اين کنش و واکنش که اکنون از حد بازيکن به سطح مديريتی و جنگ قدرت کشيده شده است، پی آمدهای ديگری هم داشته باشد.

XS
SM
MD
LG