لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۳

مرگ فوتبالدوست چينی پس از ۱۱شب تماشای زنده مسابقات يورو ۲۰۱۲


عشق فوتبال و مسابقات «يورو ۲۰۱۲» و ۱۱ شب بی خوابی مداوم جان يک فوتبالدوست چينی را گرفت.

به گزارش روزنامه «ديلی ميل» چاپ بریتانیا، اين فوتبال دوست چينی که «جيانگ ژيائوشان» نام داشت روز سه شنبه، نوزدهم ماه ژوئن، بر اثر خستگی مفرط درگذشت.

بنا بر اين گزارش، ژائوشان که در مسابقات يورو ۲۰۱۲ از تيم های انگليس و فرانسه طرفداری می کرد به دليل تفاوت زمانی مجبور بود هر شب به همراه دوستان خود بيدار بماند و فردا صبح سر کار خود حاضر شود.

گويا اين فوتبالدوست چينی در آخرين روز زندگی خود، پس از مسابقه ايرلند در برابر ايتاليا، روز سه شنبه ساعت پنج صبح به خانه اش در شهر «چانگشا» رفته، پس از دوش صبحگاهی سر بر بالين گذاشته و پس از آن ديگر از خواب بلند نشده است.
دوستان جيانگ ژائوشان می گويند که خبر مرگ وی همه را در بهت و حيرت فرو برده، چرا که او «زندگی نسبتاً سالمی» داشت و تا چند سال پيش در تيم دانشگاهش فوتبال بازی می کرد.

با اين همه شواهد حاکی است که علاوه بر خستگی مفرط ناشی از بيدارخوابی های ممتد، مصرف الکل و تنباکو نيز در تضعيف سيستم ايمنی بدن ژائوشان نقش داشته است.

درگذشت جيانگ ژائوشان نخستين باری نيست که طرفداران فوتبال از کشور چين قربانی عشق خود به قهرمانان پا به توپ شان می شوند. از زمان مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی گزارش هايی ثبت شده از افرادی که در اثر تماشای پيوسته فوتبال و بيدارخوابی کارشان به بستری شدن در بيمارستان انجاميده بود.

رکورد جيانگ ژائوشان که مرگ نابهنگام او پايانش را رقم زد به اين قرار است: تماشای زنده ۲۱ بازی مسابقات يورو ۲۰۱۲ که معادل ۱۸۹۰ دقيقه فوتبال و در برگيرنده مجموع ۵۱ گل بوده است.

آن سوتر و در کره جنوبی هم شرايط مشابهی وجود دارد، با اين تفاوت که اينجا خطر در ميان علاقه مندان به «بازی های رايانه ای» وجود دارد.

اوايل سال جاری ميلادی به معتادان به بازی های رايانه ای در کره جنوبی اعلام شد که از این پس اجازه دارند فقط چهار ساعت در روز صرف انجام بازی های رايانه ای کنند.

دولت همچنين در پی راه اندازی سيستمی برای «استراحت» دانش آموزان و تنظيم مدت زمان اشتغال به بازی رايانه ای آنهاست، در اين سيستم، بازی بعد از دو ساعت خود به خود خاموش می شود و به شخص ۱۰ دقيقه زمان استراحت می دهد، وی سپس می تواند تنها يک بازه زمانی حداکثر دو ساعته را در ۲۴ ساعت آينده به بازی بپردازد.

سيستم فوق در پی تصويب قانونی در همين راستا در ماه نوامبر سال گذشته دنبال می شود؛ بر اساس اين قانون، بين ساعات نيمه شب و شش صبح انجام هرگونه بازی رايانه ای برای افراد زير ۱۶ سال در کره جنوبی قدغن اعلام شده است.
XS
SM
MD
LG