لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۴

استعفای گل محمدی از سرمربیگری پرسپولیس در واکنش به اشک‌های مهدوی‌کيا


يحيی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس
يحيی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس
يحيی گل‌محمدی گفت که از سمت سرمربيگری پرسپوليس کناره‌گيری کرده و در سال ۱۳۹۲ مسئوليتی در اين تيم نخواهد داشت.

سرمربی پرسپوليس با اعلام اين خبر در برنامه تلويزيونی ۹۰ گفت: «به اين ترتيب، قبل از اين‌که مهدوی‌کيا در فينال جام حذفی از فوتبال خداحافظی کند، اين من هستم که از پرسپوليس می‌روم.»

آخرين برنامه ۹۰ در سال ۹۱ ميزبان مهدی مهدوی‌کيا بود. عادل فردوسی‌پور مجری برنامه همراه با مهمان خود به مرور وقايعی پرداخت که منجر به خداحافظی مهدوی‌کيا از فوتبال شد. فردوسی‌پور معتقد بود که سرمربی پرسپوليس می‌توانست چند هفته پايانی ليگ را هم صبر کند تا شان مهدوی‌کيا حفظ شود.

ستاره سابق تيم ملی ايران و باشگاه هامبورگ هم گفت که از گل‌محمدی دلخور نيست اما گريه‌های او در بخشی از اين برنامه، گويای ناراحتی‌اش از تصميم سرمربی پرسپوليس بود.

او همچنين گفت که تصميم دارد مدارج مربيگری را طی کند و پس از پايان فصل به آلمان خواهد رفت، زيرا «مردمش اگر از تو متنفر باشند، توی رويت می‌گويند و اگر دوستت داشته باشند هم همين طور.»

پس از گريه‌های مهدوی‌کيا و تاکيدش بر اين‌که دين خود را به ايران ادا کرده، امير حاج‌رضايی پيشکسوت فوتبال نيز روی خط آمد و گفت او نيز در سن ۶۷ سالگی به خاطر اشک‌های اين بازيکن گريست و مهدوی‌کيا اگر در ميدان هم نباشد، در قلب مردم ايران جا دارد.

فضای برنامه چنان احساسی شده بود که فردوسی‌پور از جای خود بلند شد و به مهدوی‌کيا گفت اجازه بدهيد به نمايندگی از ملت ايران شما را ببوسم. در اين هنگام، عوامل پشت صحنه و همکاران حاضر در استوديو نيز برايشان دست زدند.

سپس يحيی گل‌محمدی روی خط برنامه آمد و گفت علت کنار گذاشتن مهدوی‌کيا فقط به خاطر حفظ شان خود او بوده و دلش نمی‌خواسته که اين بازيکن بزرگ روی نيمکت بنشيند. اما حالا او خودش از سرمربيگری پرسپوليس استعفا می‌کند تا مفهوم رفاقت را به مهدوی‌کيا نشان دهد.

سرمربی پرسپوليس در ادامه گفت: «صحبت‌های مهدی کنار خانواده‌ام تماشا کردم و تحت تاثير قرار گرفتم. وقتی او گريه کرد همه مرا نگاه کردند. دوست ندارم آدم بد ماجرا من باشم، به همين خاطر در همين برنامه از حضور در پرسپوليس استعفا می‌دهم. خيلی‌ها هستند که هرکاری می‌کنند برای سرمربی شدن در پرسپوليس، اما من اين طور آدمی نيستم و ديگر مسئوليتی در پرسپوليس ندارم.»

پس از صحبت های گل‌محمدی، عادل فردوسی‌پور حرف‌های او را احساسی خواند و گفت ماجرا شبيه فيلم هندی شده. اما گل‌محمدی تاکيد کرد برای او رفاقت مهم‌تر از فوتبال است و به همين خاطر کناره‌گيری کرده.

در واپسين دقايق برنامه ۹۰، مجری برنامه اعلام کرد که محمد رويانيان مديرعامل پرسپوليس از مدينه تماس گرفته و گفته بر اين باور است که مهدوی‌کيا همچنان می‌تواند برای پرسپوليس بازی کند و گل‌محمدی نيز سرمربی اين تيم است.

مهدوی‌کيا اعلام کرده تصميمش برگشت ناپذير است و در صورتی که پرسپوليس در رشت مقابل داماش پيروز شود و به فينال جام حذفی برسد، در ديدار نهايی دقايق کوتاهی به زمين می‌آيد تا رسماً به هوادارانش بدرود بگويد. اما اگر پرسپوليس به فينال نرفت، بازی قبلی او مقابل با استقلال، آخرين حضورش در پرسپوليس محسوب می‌شود.
XS
SM
MD
LG