لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۹

احسان حاج صفی و مهرداد پولادی در راه لیگ بر‌تر انگلستان


مهرداد پولادی
مهرداد پولادی

دو نفر از بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ با پیشنهاداتی از باشگاه‌های لیگ برتری در انگلستان مواجه شده‌اند.

دو باشگاه ساوتهمپتون و سوانسی خواستار به خدمت گرفتن مهرداد پولادی هستند. ساوتهمپتون که رونالد کومان هلندی را روی نیمکت خواهد داشت، فصل قبل با عملکردی خوب در لیگ بر‌تر هشتم شد اما آدام لالانا ستاره و کاپیتان این تیم پس از جام جهانی به لیورپول پیوسته است.

روزنامه «دیلی استار» چاپ انگستان با درج خبر جذب احتمالی پولادی از سوی این دو باشگاه نوشته است که او با ۲۳ بازی ملی، نمایشی عالی در برابر نیجریه و آرژانتین ارائه کرد. دیلی استار نوشته است که پولادی خود شخصاً عاشق بازی در لیگ بر‌تر است.

پولادی بازیکنی است که هنگام حضور در مس کرمان، کارلوس کی‌روش او را پسندید و برای اولین بار به تیم ملی دعوت کرد. آن موقع، احسان حاج‌صفی مدافع چپ ثابت تیم ملی بود اما کی‌روش معتقد بود پست تخصصی حاج صفی با توجه به خصیصه‌های تهاجمی‌اش، نباید در خط دفاعی باشد.

نکته بر عکس ماجرا اینکه پولادی هم یک خط جلو‌تر بازی می‌کرد اما کی‌روش او را مهره‌ای مناسب برای دفاع چپ می‌دانست. دیدار تدارکاتی با ماداگاسکار در ورزشگاه آزادی، اولین بازی ملی پولادی بود.

پولادی با توجه به اعتماد ویژه‌ای که کی روش به او داشت، حتی در دوران مصدومیت طولانی‌اش هم به اردوهای ملی دعوت می‌شد تا دوران نقاهت را زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی سپری کند.

روزنامه دیلی استار با معرفی احسان حاج صفی به عنوان بازیکنی که از ۱۷ سالگی عضو تیم ملی بوده و ۶۴ بازی ملی دارد، نوشته است: هال سیتی در لیگ بر‌تر، فولام و کاردیف هم از دسته پایین‌تر در صدد جذب بازیساز چپ پای تیم ملی ایران و باشگاه سپاهان اصفهان هستند.

هال سیتی که فصل قبل به فینال جام حذفی راه یافته بود، این فصل در لیگ اروپا هم به میدان خواهد رفت.

احسان غیر از دوران سربازی، تمام سال‌های فوتبالی‌اش از نوجوانان تا امروز، در اصفهان گذشته است و در تمام رده‌های سنی برای تیم ملی بازی کرده. نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان.

وی در سال ۱۳۸۷ به عنوان پدیده فوتبال ایران معرفی شد. خرداد‌‌ همان سال در ۱۹ سالگی اولین بازی ملی را مقابل زامبیا در ورزشگاه آزادی انجام داد و با دو پاس گل در پیروزی ۳ بر ۲ ایران درخشید. هشت روز بعد در مسابقات مقدماتی جام جهانی، از ابتدا مقابل امارات بازی کرد.

اولین گل ملی را نیز‌‌ همان سال مقابل قطر در مسابقات غرب آسیا ۲۰۰۸ به ثمر رساند. دومین گل ملی هم یکسال بعد، باز درون دروازه قطر رویید. دو قهرمانی در لیگ بر‌تر و سه قهرمانی در جام حذفی به همراه سپاهان اصفهان کسب کرده.

وقتی برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتورسازی پیوست، برای این تیم ۹ گل زد و با قرمزپوشان تبریز، نایب قهرمان لیگ بر‌تر شد.

به همراه سپاهان در لیگ قهرمانان ۲۰۰۷ آسیا به فینال رسید که نایب قهرمان شدند. عنوانی که در هفت سال گذشته، برای باشگاه‌های ایرانی فقط یک بار با تیم ذوب آهن تکرار شده.

حاج‌صفی‌‌ همان سال در جام باشگاه‌های جهان نیز مقابل نماینده نیوزلند و اوراوا رد دایموندز ژاپن به میدان رفت.

با توجه به تمدید قرارداد خسرو حیدری و امیرحسین صادقی با استقلال، این دو نفر نخستین بازیکنانی خواهند بود که پس از جام جهانی به باشگاه‌های اروپایی می‌پیوندند.

از دیگر بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا، اشکان دژآگه از فولام و مسعود شجاعی از لاس پالماس جدا خواهند شد اما مقصد بعدیشان معلوم نیست.

دانیال داوری از اینتراخت برانشویک جدا شده و به گراس هاپرز سوئیس پیوسته. علیرضا جهانبخش هم احتمالاً از نایمخن دسته دومی جدا خواهد شد اما درباره رضا قوچان‌نژاد و احتمال جدایی او از چارلتون خبری منتشر نشده.

قرارداد علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم ملی ایران هم با باشگاه دسته دومی اسپورتینگ کوئیلیا در پرتغال به پایان رسیده اما او تحت قرارداد روبین کازان روسیه است و معلوم نیست که این باشگاه او را حفظ خواهد کرد یا مثل دو سال گذشته به باشگاهی دیگر قرض خواهد داد.

XS
SM
MD
LG