لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۱

پیام ایران به آمریکا: اسرائیل وارد خط قرمزهای ما شده است


حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

معاون وزیر امور خارجه ایران، روز سه شنبه، هفتم دی، از پیام ایران به آمریکا در پی کشته شدن محمد علی الله‌ دادی، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران، در بلندی‌های سوری جولان خبر داد.

به گفته حسین امیر عبداللهیان، تهران در این پیام اعلام کرده که اسرائیل «وارد خط قرمزهای ایران شده است و باید منتظر عواقب این اقدام خود باشد».

همزمان با این سخنان، حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اسرائیل را به انتقام‌گیری تهدید کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ با خبرگزاری دولتی ایرنا گفت: «در این پیام به آمریکایی‌ها اعلام کردیم رژیم صهیونیستی با این اقدامات وارد خط قرمزهای ایران شده است».

وی اضافه کرد: «در این پیام به آمریکایی‌ها گفتیم مقامات رژیم صهیونیستی باید منتظر عواقب این اقدام خود باشند».

آقای عبداللهیان می‌گوید که پیام ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک ارسال شده است ولی جزئیاتی ارائه نکرد.

مقام‌های آمریکایی هنوز ارسال پیام از سوی ایران را تایید یا تکذیب نکرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران، موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

در پی حمله روز ۲۸ دی در بلندی‌های جولان در خاک سوریه، محمد علی الله ‌دادی، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران، همراه با جهاد مغنیه، فرزند عماد مغنیه، فرمانده کشته شده حزب‌الله و شمار دیگری کشته شدند.

ایران و گروه حزب‌الله، انگشت اتهام را به سوی اسرائیل نشانه رفته‌اند ولی این کشور در این زمینه سکوت کرده است.

رسانه‌های اسرائیل پنجم بهمن خبر دادند که این کشور از طریق روسیه به ایران «پیام» داده‌ است که در فکر انتقام‌گیری نباشد و ایران را در این خصوص به «آرامش» دعوت کرده‌ است.

بنا بر گزارش‌هایی که در روزنامه «تایمز آو اسرائیل» هم بازتاب یافته، این «پیام» را آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل، در دیدار روزهای اخیرش با سرگئی لاورف، وزیر خارحه روسیه در مسکو برای آنها برده است.

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز چهارم بهمن، اسرائیل را به «انتقام خاص» تهدید کرده بود.

وی روز سه شنبه نیز ضمن تکرار سخنان خود گفت: «به آن‌ها می‌گوییم ما انتقام خواهیم گرفت منتظر باشید اما زمان مکان و شدت آن را ما تعیین خواهیم کرد».

آقای سلامی اضافه کرد: «آنان در هر زمان و مکانی آماده باشند و به پناهگاه‌های خود بروند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان حرف گزاف و بیهوده نمی‌زنند».

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه، نیز با ادعای اینکه «آزادی قدس نزدیک است» اظهار داشت که اسرائیل «دست و پاهای آخر خود را می‌زند».

تهدیدهای فرماندهان سپاه پاسداران در حالی صورت می‌گیرد که به گفته یک مقام نظامی اسرائیل، روز سه‌شنبه دو خمپاره از داخل خاک سوریه به ارتفاعات جولان اسرائیل شلیک شده است.

این حمله تلفاتی به بار نیاورده و اسرائیل با آتش توپخانه به آن پاسخ داده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است

XS
SM
MD
LG