لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۴

هفته هفتم لیگ بر‌تر؛ شکست سنگین پرسپولیس از تراکتورسازی تبریز


هواداران پرسپولیس پس از باخت سنگین تیم خود در برابر تراکتورسازی تبریز.
هواداران پرسپولیس پس از باخت سنگین تیم خود در برابر تراکتورسازی تبریز.

در حساس‌ترین بازی از هفته هفتم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتورسازی تبریز رفت و با نتیجه ۳-۱ شکست خورد. این سومین باخت شاگردان علی در فصل جدید لیگ بر‌تر است.

تراکتورسازی با این برد ۱۶ امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد تا در فاصله دو امتیازی استقلال قرار بگیرد. پرسپولیس هم با هشت امتیازی که داشت در رده نهم جدول است.

در دقیقه ۱۵ محمد عباس‌زاده در محوطه جریمه تراکتورسازی صاحب توپ شد که حامد لک توپ او را مهار کرد. پس از این موقعیت، بازی حدود بیست دقیقه در میانه زمین جریان داشت و موقعیت خاصی رقم نخورد.

در دقیقه ۳۸ پرتاب بلند اوت در داخل محوطه جریمه به محسن بنگر رسید و او با ضربه سر دروازه تراکتورسازی را باز کرد. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در دقیقه ۴۷ محسن دلیر با سوشا مکانی در موقعیت تک به تک قرار گرفت که دروازه‌بان پرسپولیس مانع از گلزنی او شد. سه دقیقه بعد ضربه سر عباس‌زاده را حامد لک دفع کرد و توپ برگشتی را هم حقیقی با بی‌دقتی به بالای دروازه تراکتوسازی زد. در دقیقه ۶۴ هم امید عالیشاه در موقعیت تک به تک مقهور حامد لک شد. همین اتفاق چهار دقیقه بعد برای مهدی طارمی تکرار شد.

بلافاصله تراکتورسازی موفق شد گل مساوی را بزند. سانتر سامان نریمان جهان روی دروازه پرسپولیس توسط محسن بنگر وارد دروازه خودی شد. در دقیقه ۸۴ شوت افشین اسماعیل‌زاده از درون به تیر افقی دروازه‌ تراکتورسازی خورد.

دو دقیقه بعد پاس عمقی و هوشمندانه نریمان جهان در محوطه جریمه به ادینیو رسید تا شوت مهاجم برزیلی درون دروازه پرسپولیس قرار بگیرد. او حالا با پنج گل به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ بر‌تر است.

در حالی که داور پنج دقیقه وقت اضافه گرفته بود، در دقیقه ۹۲ سامان نریمان جهان از وسط زمین پا به توپ حرکت کرد و پس از طی مسافتی طولانی و عبور از دو بازیکن، گل سوم تراکتورسازی را به زیبایی به ثمر رساند.

در ترکیب پرسپولیس سوشا مکانی، محسن بنگر، اومانیا، میثم حسینی، حسین ماهینی، رضا حقیقی، احمد نوراللهی، امید عالیشاه (دقیقه ۷۱ حمیدرضا علی‌عسگر)، محمد نوری (دقیقه ۶۷ افشین اسماعیل‌زاده)، مهدی طارمی و محمد عباس‌زاده بازی کردند.

برای تراکتورسازی هم حامد لک، خالد شفیعی، حبیب گردانی، احمد آل نعمه (دقیقه ۴۶ میرهانی هاشمی)، محمد ایران پوریان، احمد کامدار، سامان نریمان جهان، مهدی کیانی، فرشاد احمدزاده، محسن دلیر و ادینیو به میدان رفتند.

سرمربی تراکتورسازی در پایان بازی گفت: در نیمه اول مطالبی که به بازیکنان گفتم انجام ندادند. به خصوص مدافعان وسط ما. پرسپولیس می‌توانست گل دوم و سوم را هم بزند. اما از دقیقه ۶۰ بازی را در دست گرفتیم. تعویض‌هایمان هجومی بود و به بازیکنان گفتم اگر سه گل هم بخوریم نباید از شخصیت هجومی تیم کم کنیم.

رسول خطیبی در ادامه گفت: تیم من در این فصل تغییرات زیادی داشته و تلاشم این بود که فوتبال زیبایی بازی کنیم. می‌خواهم تیمم را آسیایی کنم اما انشالله که قهرمان هم بشویم. تاکنون در مورد داوری حرف نزده‌ام اما صالحی بازی را اداره کرد و برخی خطا‌ها را نمی‌گرفت.

سرمربی تراکتورسازی در مورد دلیل کاهش تماشاگران تیمش گفت: باید مشکل‌مان در تبریز حل شود آن‌ها سختی می‌کشند و نباید تماشاگران‌مان را از دست بدهیم زیرا تراکتورسازی را با تماشاگرانش می‌شناسند.

علی دایی هم پس از شکست تیمش گفت: امروز ‌‌نهایت بی‌رحمی در فوتبال بود که بازی را باختیم. اصلاً و ابداً مستحق باخت نبودیم و پرسپولیس بهترین بازی چند سال اخیرش را نشان داد. تراکتورسازی سه چهار موقعیت بیشتر نداشت.

سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: «مستحق باخت نبودیم و بازیکنانم تلاش خود را انجام دادند. این خواست خدا بود که موفق نشدیم. اگر تا صبح هم بازی می‌کردیم توپ توی دروازه نمی‌رفت».

در سایر دیدارهای برگزار شده، پیکان با یک گل فولاد خوزستان را شکست داد. مت‌ اتروویچ زننده اولین گل پیکان در این فصل لیگ بر‌تر بود.

راه آهن و صبا قم ۲-۲ مساوی شدند. هادی شکوری و آشیلی برای صبا گل زدند.

محمد غلامی هم دو بار برای راه آهن موفق به گلزنی شد. عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبا پس از بازی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

XS
SM
MD
LG