لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۱

پليس نيويورک محل تجمع معترضان به وال استريت را پاکسازی کرد


در جریان عملیات شبانه پلیس نیویورک حدود ۷۰ نفر بازداشت شدند.
در جریان عملیات شبانه پلیس نیویورک حدود ۷۰ نفر بازداشت شدند.
پليس نيويورک اوايل روز سه شنبه با هجوم به محل استقرار چادرهای معترضان جنبش «وال استريت را اشغال کنيد» در نزديکی اين مرکز مالی، اقدام به بيرون کردن آنها از اين محل کرد و چادرهای اين افراد را جمع آوری کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری ها، نيروهای پليس که مجهز به سپر و کلاهخود بودند در جريان اين حمله، چادرهای معترضان را درهم شکسته و اجتماع مخالفان را برهم زدند.

عمليات ياد شده ساعت يک بامداد آغاز شد و تا ساعت چهار و ۱۵ دقيقه که آخرين معترض از پارک بيرون برده شد، ادامه داشت. پليس با بلندگوهای دستی به معترضان هشدار داد در صورتی که پارک را ترک نکنند، بازداشت خواهند شد.

 پليس نيويورک محل تجمع معترضان به وال استريت را پاکسازی کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:30 0:00

پل براون، سخنگوی پليس نيويورک گفت که در جريان اين عمليات شبانه، حدود ۷۰ نفر که از دستوران سرپيچی کرده و حاضر به ترک محل نبودند دستگیر شدند.

وی اظهار داشت که برخی از معترضان خود را به دیگران زنجير کرده بودند و تعدادی نيز قبل از اينکه از محل بيرون برده شوند خود را به درخت بسته بودند.

مايکل بلومبرگ، شهردار نيويورک، از اخراج معترضان و برچيدن چادرهای آنها در اين پارک دفاع کرد.

وی در بيانيه ای گفت: «متاسفانه، پارک به محلی تبديل شده بود که مردم برای اعتراض به آنجا نيامده بودند بلکه به جايی برای نقض قانون بدل شده بود، و در پاره ای اوقات، برای اينکه به ديگران آسيب بزنند.»

شهردار نيويورک می گويد: شکايت هايی از ايجاد سر و صدا و شرايط غير بهداشتی محل دريافت شده بود که بر روی کيفيت زندگی ساکنين محل و فعاليت های تجاری منطقه تاثير گذاشته بود.

معترضان جنبش «وال استريت را اشغال کنيد» روز هفتم سپتامبر چادرهای خود را در پارک «زوکوتی» برپا کرده بودند تا اعتراض خود را به نظام مالی آمريکا اعلام کنند. به گفته معترضان، نظام مالی آمریکا درآمدهای کشور را بيشتر به جيب شرکت ها سرازیر کرده و منجر به افزايش ثروت سرمايه داران شده است.

اين جنبش با استقبال معترضان به نابرابری های اقتصادی و اجتماعی در ساير شهرهای آمريکا و حتی در جهان روبرو شده و در برخی مواقع به زد و خورد با پليس انجاميده است.

شهردار نيويورک می گويد، معترضان زمانی که پارک تميز شد می توانند بار ديگر به آنجا باز گردند ولی بايد مقررات منع برپايی چادر و استفاده از کيسه خواب را رعايت کنند.

معترضان می گويند که اقدام پليس مانع از آن نخواهد شد تا دست به تجمع نزنند و تلاش می کنند در منطقه ديگری در جنوب منهتن مستقر شوند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ها، نيروهای پليس اطراف پارک را نرده کشيده اند.
XS
SM
MD
LG