لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۴

اردوگاه اشرف در عراق بار ديگر هدف راکت قرار گرفت


نمایی از اردوگاه اشرف در استان دیاله عراق.
نمایی از اردوگاه اشرف در استان دیاله عراق.
گزارش های رسيده از عراق حاکی است که اردوگاه اشرف، مقر اعضای سازمان مجاهدين خلق، سه شنبه شب بار ديگر هدف راکت پراکنی قرار گرفت ولی تلفاتی بر جای نگذاشته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام های عراقی و سازمان مجاهدين خلق گزارش داده است که اين راکت پراکنی در ساعت هشت شب صورت گرفته و دومين مورد از حمله به اين اردوگاه ظرف سه روز گذشته است.

يک مقام امنيتی عراق در استان دياله که محل استقرار اردوگاه اشرف است گفته که «شب گذشته، حداقل يک راکت از يک منبع ناشناس به سوی اين اردوگاه شليک شده است که تلفاتی نداشته است.»

بر اساس اين گزارش، به دنبال اين حمله آمبولانس ها به اردوگاه اعزام شده اند. اردوگاه اشرف محل استقرار سه هزار و ۴۰۰ نيروی سازمان مجاهدين خلق است.

شهرام کيا، از سخنگويان سازمان مجاهدين خلق نيز در ای ميلی گفته است که اردوگاه اشرف هدف «چندين راکت» قرار گرفته است.

وی بار ديگر گروه های شبه نظامی نزديک به ايران را مسوول حمله به اين اردوگاه معرفی کرد. روز ۲۵ دسامبر نيز حمله مشابهی به محل استقرار نيروهای سازمان مجاهدين خلق صورت گرفت.

اين حملات پس از آن صورت می گيرد که عراق و سازمان ملل روز يکشنبه اعلام کردند که معاهده ای برای استقرار ساکنان اردوگاه اشرف در محلی ديگر به امضا رسانده اند و عراق متعهد می شود تا زمان تعيين تکليف اين افراد، امنيت آنها را تامين کند.

نوری المالکی، نخست وزير عراق، گفته است که دوره اقامت ساکنان اردوگاه اشرف در اين کشور را برای شش ماه ديگر تمديد کرده است. قرار بود که اين اردوگاه در پايان سال جاری ميلادی تعطيل شود.

هنوز محل جديد استقرار ساکنان اردوگاه اشرف مشخص نشده است، ولی هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا گفته است که اعضای سفارت آمريکا در بغداد برای حمايت از طرح سازمان ملل، «به طور منظم و مرتب» از اردوگاه جديد اعضای سازمان مجاهدين خلق بازديد خواهند کرد.
XS
SM
MD
LG