لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۳

رییس جدید سازمان صدا و سیما: هدف فتنه ۸۸ سرنگونی مردم بود


محمد سرافراز، رییس جدید سازمان صدا و سیما
محمد سرافراز، رییس جدید سازمان صدا و سیما

رییس جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به عنوان «ترفند آمریکا» نام برد و هدف از این اعتراضات را «سرنگونی مردم» دانست.

به گزارش سایت خبر آنلاین، محمد سرفراز روز سه شنبه ۲۰ آبان در مراسم معارفه خود گفت: «آمریکا در منطقه عراق و افغانستان حملاتی را شروع کرد، اما در ‌‌نهایت با تدابیری که جمهوری اسلامی اندیشید، این تهاجم نظامی شکست خورد».

وی افزود: «ترفند آنها در مقابل این قضیه در کشور به فتنه‌ سال ۸۸ بر می‌گردد که هدفشان سرنگونی مردم بوده است که در مقابل رخداد بیداری اسلامی به وجود آمد».

آقای سرفراز اظهار داشت: «ترفند دشمن در مقابل این اتفاق، این بود که در کشورهای آزاد شده به جنگ داخلی در درون آنها تبدیل کرد اما در مقابل یک مقاومت و بیداری جدیدی شکل گرفت و این جنگ داخلی و مذهبی به جنگ علیه تروریسم تبدیل شد».

اظهارات رییس جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در حالی بیان می‌شود که وی به دلیل «پخش اعترافات اجباری زندانیان»، از جمله بازداشت شدگان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، در زمان مدیریتش بر شبکه پرس‌تی‌وی، از سال ۲۰۱۳ میلادی در فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه مقام‌های ایرانی قرار گرفته است.

تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات به نتیجه انتخابات ۸۸ در «اعترافات اجباری» خود گفته بودند که دولت‌ها و رسانه‌های غربی نظیر آمریکا یا بریتانیا در این اعتراضات نقش داشته و یا اعتراضات را هدایت کرده‌اند.

مازیار بهاری، از جمله این بازداشت شدگان، پیش از این در مصاحبه‌ای با رادیو فردا گفته بود که در ایام بازداشت از او خواسته بودند، در یک «مصاحبه اجباری» بگوید که «رسانه‌های غربی در جریان تظاهرات بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ نقش داشتند».

رییس جدید سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «امروزه دشمنان به جای اینکه با بمب کشور‌ها را نابود کنند می‌خواهند افکار‌ها را تسخیر کنند».

وی افزود: «مهم‌ترین وظیفه ما در چنین شرایطی این است که نخبگان جمع شوند و اتاق فکری تشکیل دهند تا راه برون‌رفت از این موضوع را دریابند که اگر این اتفاق نیفتد در رسانه ملی به معنای کلانش در انفعال خواهیم ماند».

محمد سرفراز روز ۱۷ آبان با حکم رسمی آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، رییس سازمان صدا و سیما شد.

او که از سال ۱۳۷۱ در معاونت برون مرزی صداوسیما مشغول به کار بوده، ‌در دوران ریاست عزت‌الله ضرغامی، مدیریت شبکه‌های انگلیسی زبان «پرس تی‌وی» و اسپانیایی زبان «هیسپان تی‌وی» را به صورت همزمان بر عهده داشت.

او همچنین در بخش برون مرزی تلویزیون ایران، ‌علاوه بر راه‌اندازی شبکه‌های «پرس تی‌وی» و «هیسپان تی‌وی»، دو شبکه «العالم» و «آی فیلم» را نیز تاسیس کرده است.

محمد سرافراز پس از صادق قطب‌زاده، محمد هاشمی، علی لاریجانی و عزت‌الله ضرغامی، پنجمین رییس سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی بعد از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ است.

XS
SM
MD
LG