لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۷

سپاهان اصفهان قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد


در هفته پایانی لیگ بر‌تر فوتبال ایران، سپاهان اصفهان با برتری ۲-۰ مقابل سایپا به مقام قهرمانی رسید. مهدی شریفی هر دو گل تیمش را وارد دروازه سایپا کرد.

سپاهان فقط در یک صورت می‌توانست به قهرمانی برسد که آن هم تساوی تراکتورسازی و نفت تهران بود. وقتی تراکتورسازی ۳-۱ از مهمانش پیش افتاد کمتر کسی تصور می‌کرد این بازی به تساوی بیانجامد اما اخراج آندرانیک تیموریان، سرنوشت بازی را دگرگون کرد.

تراکتورسازی دوم شد و عنوان سوم به نفت تهران رسید. ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و استقلال تهران هم در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

تیم پرسپولیس که هفته آخر را با برتری مقابل استقلال به پایان رساند، در رده هشتم قرار گرفت. تیم‌های پیکان و نفت مسجدسلیمان هم راهی دسته پایین‌تر شدند.

عنوان آقای گلی لیگ بر‌تر به ادینهو مهاجم برزیلی تراکتور رسید که ۲۰ گل وارد دروازه حریفان کرد. مهدی شریفی از سپاهان و سجاد شهباززاده از استقلال هم ۱۲ گله شدند.

تیم متحول شده راه آهن توانست با برتری مقابل گسترش تبریز، در لیگ بر‌تر ماندگار شود. رامین رضائیان گلزن‌ترین مدافع لیگ بر‌تر که در تیم ملی هم عضویت دارد، گل بقای راه‌آهن را به ثمر رساند. او در پایان لیگ، رکورد ۹ گل زده را به ثبت رساند.

ملون هم با گلزنی در دقیقه ۹۱، خیال خود را از استمرار حضور در لیگ بر‌تر راحت کرد. نفت مسجد سلیمان که پیش از این سقوطش قطعی شده بود، با گل دیرهنگام فرزاد حاتمی به ملوان باخت.

در جدال تراکتورسازی و نفت تهران، لوسیانو ادینهو، آندرانیک تیموریان و فرید کریمی گلهای قرمزپوشان تبریز را به ثمر رساندند. برای نفت تهران علیرضا عزتی، علی قربانی و لئاندرو پادوانی گل زدند. آندرانیک تیموریان در قیقه ۶۳ از زمین اخراج شد.

پدیده مشهد و ذوب‌آهن اصفهان به تساوی بدون گل رسیدند. استقلال خوزستان هم مقابل پیکان با نتیجه ۱-۱ به تساوی رسید. عبدالهادی حنیفر برای استقلال و شهریار مغانلو در دقیقه ۸۶ برای پیکان گل زدند.

با این نتیجه پیکان هم سقوط کرد. این تیم خریدهای گرانقیمتی در فصل نقل و انتقالات داشت. استقلال خوزستان هم راهی مرحله حذفی شد. جایی که باید به مصاف مس کرمان برود.

صبا قم در برابر مهمانش فولاد خوزستان با دو گل باخت. احمد آل نعمه و آلویز نانگ برای فولاد گل زدند.

XS
SM
MD
LG