لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۷

افت شديد بازارهای سهام و قيمت نفت برای دومين روز متوالی


همزمان با اعلام آمارهای دولتی مبنی بر کاهش نرخ رشد اقتصادی آمريکا شاخص‌های بورس دچار تلاطم شدند و برای دومين روز متوالی ارزش آنها کاهش يافت. همزمان قيمت نفت در روز سه شنبه ۱۶ دی ماه تا چهار درصد ديگر از ارزش خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، در حالی که روز دوشنبه بورس «وال استريت» در نیویورک بزرگترين افت شاخص را از اکتبر سال گذشته ميلادی تجربه کرد، روز سه شنبه ۱۶ دی ماه نيز شاخص های این بورس با افت شديد روبرو شدند.

آمارهای دولت آمريکا که حاکی از رشد اقتصادی قوی در سه ماهه سوم سال گذشته بود، در گزارش‌های جديد نشان از افت شتاب رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ دارد.

اين آمار می‌گويند که رشد بخش خدمات آمريکا در سه ماهه چهارم در حد متوسط بوده، اما سفارش‌های جديد برای محصولات توليدی در اين دوره زمانی برای چهارمين ماه متوالی با کاهش مواجه شده است.

اين گزارش می‌افزايد که از طرفی مشکلات پيرامون خريد و فروش سهام در بورس در حالی که افت قيمت‌های جهانی نفت ادامه دارد، همچنان حل نشده است.

همچنين نتايج انتخابات پيش روی يونان که تا سه هفته ديگر انجام خواهد شد، گمانه‌زنی‌ها برای خارج شدن اين کشور از حوزه يورو را افزايش داده است.

يونان سال‌هاست که با بحران مالی مواجه است و وام‌های کلانی از خارج گرفته است.

انتخابات پيش روی يونان باعث شده است که بانک مرکزی اروپا در اتخاذ تصميمات لازم برای دميدن جانی تازه به اقتصاد اين اتحاديه دچار ترديد شود.

نمودارهای شاخص سهام در بورس نيويورک نشان می‌دهد که شاخص داوجونز روز سه شنبه با ۱.۲۳ درصد افت، ۲۱۵ واحد از دست داد.

شاخص اس اند پی ۵۰۰ با ۱.۱۹ درصد و شاخص نزدک نيز با ۱.۵۵ درصد افت ارزش روبرو شدند.

قيمت نفت برای دومين روز متوالی نيز کاهش يافت به گونه‌ای که بهای نفت خام وست تگزاس اينترمديت، نفت پايه آمريکا، با چهار درصد افت به زير ۴۸ دلار سقوط کرد که ظرف پنج سال و نيم گذشته بی سابقه است.

نفت برنت دريای شمال نيز با سه و نيم درصد کاهش به ۵۱ دلار و ۲۵ سنت رسيد.

XS
SM
MD
LG