لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۶

توضيح رييس فدراسيون درباره «رقص» قهرمانان پرورش‌اندام ايران


ناصر پورعلی فرد، رييس فدراسيون بدنسازی و پرورش‌اندام جمهوری اسلامی ايران درباره رقص نمايندگان ايران پس از پايان مسابقات قهرمانان آسيا در سال ۲۰۱۴ گفت: «فيلمی که منتشر شده هيچ ربطی به فدراسيون و تيم ملی ندارد.»

فيلم منتشر شده که مربوط به هفته گذشته است، شادی فضای آن و اندام تنومند و عضلات در هم پيچيده رقصندگانش مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. اين فيلم اعضای کادر فنی و نمايندگان ايران را به تصوير می‌کشد. آنها پس از احراز عنوان قهرمانی آسيا در ماکائو، به اتفاق روی صحنه آمده و با هيکل‌های عضلانی، دقايقی با موسيقی ايرانی می‌رقصند.

فدراسيون جهانی WBPF نيز با دوربينی متفاوت، فيلم ديگری را منتشر کرده و نوشته است: «جشن پر شکوهی داشتيم. نگاه کنيد به رقاصی بهترين تيم مسابقات، ايران.»

برخی مدال به گردن دارند، عده‌ای با لباس گرمکن و چند نفر هم با لباس شخصی. ترانه «دوباره عشق» از مرتضی خواننده لس‌آنجلسی نيز پخش می‌شود. مسئولان مسابقات، تماشاگران و نمايندگان ساير کشورها نيز ضمن کف زدن‌های هماهنگ، با رقص قهرمانان ايرانی همراهی می‌کنند.

ناصر پورعلی‌فرد، رئيس فدراسيون بدنسازی و پرورش اندام به خبرگزاری فارس گفته است: «من در مسابقات قهرمانی آسيا که تير ماه در سريلانکا برگزار شد همراه تيم بودم و چنين موضوعی صحت ندارد. اين موضوع را پيگيری کردم البته فيلم را هنوز نديده‌ام، اما اطمينان دارم که مربوط به تيم ملی نيست.»

پرورش اندام ورزشی است که مانند بوکس، چند سازمان بين‌المللی مختلف دارد. هم فدراسيون IFBB و هم فدراسيون WBPF دارای تشکيلاتی رسمی هستند و رقابت‌های خود را به صورت منظم برگزار می‌کنند.

مسابقات پرورش اندام که در ماکائو برگزار شده، چهل و هشتمين دوره رقابت‌های موسوم به بادی بيلدينگ، فيتنس و فيزيک اسپورتس قهرمانی آسيا بوده و در رده‌های جوانان، بزرگسالان و پيشکسوتان به انجام رسيده. رقابت‌ها در هر دو رده زنان و مردان برگزار شده است.

با وجود اظهار نظر ناصر پورعلی فرد مبنی بر اينکه تيم حاضر در ماکائو ربطی به تيم ملی ندارد، اين رقابت‌ها جنبه رسمی داشته و فقط تيم‌های ملی با مجوز فدراسيون‌های متبوع می‌توانستند در آن حضور يابند. ايران نيز مانند ساير کشورهای آسيايی به عنوان تيم ملی در مسابقات حاضر بوده و پرچم ايران در ورزشگاه نصب شده. از طرفی تمام سفرهای برون مرزی ورزشی از ايران، با اخذ مجوز از شورای برون مرزی وزارت ورزش صورت می‌پذيرد.

ناصر گرجی از قهرمانان شاخص پرورش اندام در سال‌های گذشته، به عنوان مربی بدنسازهای ايران را در مسابقات آسيايی ماکائو هدايت می‌کرد.

در اين مسابقات کامبيز تمسکی هم به عنوان قهرمان دسته ۱۰۰+ کيلوگرم و هم قهرمان قهرمانان آسيا معرفی شد. وحيد دهقان در دسته بالاتر از ۱۶۵ سانتی متر بادی کلاسيک صاحب مدال نقره شد. اهدای جوايز اين دسته توسط حمزه هوشمند صورت گرفت که از برترين‌های تاريخ اين رشته ورزشی در ايران و نايب رييس کنفدراسيون آسيايی اين رشته است.

در دسته ۸۰ کيلوگرم ايران با دو نماينده‌ای که داشت به يک عنوان چهارمی و يک مقام پنجمی رسيد. ابوالفضل افشار و علی جنيدی به ترتيب چهارم و پنجم شدند. در دسته ۷۵ کيلوگرم سازالی عبدالصمد از مالزی اول شد و غلامرضا ناطقی به عنوان چهارم بسنده کرد.

داود خواجوی تنها نماينده ايران در گروه فيتنس نيز چهارم شد. در گروه سنی جوانان و دسته به اضافه ۷۰ کيلوگرم علی خدادوست گلی به نشان نقره دست يافت. در مسابقات پيشکسوتان نيز ابوالفضل افشار نقره گرفت و محمد صالحی نظام آبادی سوم شد.

سعيد صارمی تنها نماينده ايران در ۷۰ کيلوگرم جوانان، قهرمان آسيا شد. او مدالش را از مصطفی محمد (قهرمان حرفه‌ای پرورش اندام جهان) دريافت کرد.

XS
SM
MD
LG