لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۶

‫دیدار والدین زهرا رهنورد با وی و میرحسین موسوی در حضور ماموران


ميرحسين موسوی و همسرش زهرا رهنورد، که هر دو نزديک به ۶۵۰ روز است در حصر خانگی به سر می‌برند، اجازه يافته‌اند در حضور ماموران امنیتی با پدر و مادر خانم رهنورد ديدار کنند.

به گزارش کلمه در اين ديدار که روز چهارشنبه ۲۲ آذر صورت گرفته فقط پدر و مادر خانم رهنورد حضور داشته‌اند و از ملاقات دختران موسوی جلوگیری شده است.

به نوشته کلمه، آخرين ملاقات ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد با فرزندانشان روز ۳۰ آبان ماه بوده است.

وبسایت کلمه نوشته است در این ملاقات، «روحیه آقای موسوی و خانم رهنورد خوب بوده است و حال عمومی آنان مناسب گزارش شده است».

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو نامزد معترض به نتيحه انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸، در بهمن ماه ۱۳۸۹ از معترضان خواسته بودند تا تظاهراتی در حمايت از اعتراضات در کشورهای عربی برگزار کنند.

به دنبال حضور معترضان در خيابان‌ها در روز ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹، زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، مهدی کروبی و ميرحسين موسوی تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند. پس از مدتی فاطمه کروبی از حصر خانگی خارج شد.

فاطمه کروبی پيشتر در توصيف شرايط حبس خانگی همسرش گفته بود: «شرايط زندانی اين است که مجازاتی دارد، ملاقاتی وجود دارد، مرخصی می‌دهند. و فرد هم می‌داند که شرايط کدام مجازاتش را می‌گذراند. اما اين بزرگان الان بلاتکليف در حبسی هستند جدا از فرزند و خانه و خانواده. آقای کروبی هم که کاملا در انفرادی هستند. به اسم، در حبس هستند اما حبسی که از خانه به دور از خانواده به دور حتی دريع از يک تلفن که در اختيارشان باشد. من يک مادرم، درک می‌کنم خانم رهنورد به عنوام يک مادر الان چه می‌کشد از اين دوری و بی خبری. و حالا هم که مدتی است به خاطر اين که زهرا را ممنوع‌الملاقات کرده‌اند، دختران ديگر هم گفته‌اند به ملاقات مادر و پدر نمی‌رويم. اين شرايط بسيار سخت و دشوار است. من نمی‌دانم آخر شرايط حصر اين است؟»

همسر مهدی کروبی همچنين گفته بود: «بيش از ۶۰۰ روز است که از حبس آقای کروبی، آقای موسوی و خانم رهنورد می‌گذرد. اين سه تن، نه شرايط يک زندانی را دارند نه شرايط يک حبس را دارند. به هر حال قبلا هم گفتم و شرمنده هستم که دوباره تکرار می‌کنم. پيش از اين هم افرادی را داشتيم که حصر بودند اما اين شکل نه حبس است نه حصر نه زندان.»
XS
SM
MD
LG