لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۷

حمله به مسافران قطار در مسیر روسیه به تاجیکستان


اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - پنجشنبه نهم آبان ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:01 0:00
اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - پنجشنبه نهم آبان ۱۳۹۲:

در تاجيکستان، يک قطار در مسير بازگشت از روسيه با تاخير مواجه شد و اعلام شد دليل آن، حمله به مسافران تاجيک در خاک روسيه بوده است. گزارش شده مهاجمان، چند تن از مسافران اين قطار را زخمی کرده و در حال حمله، شعارهای ملی گرايانه روسی سر داده اند. شرکت قطار تاجيکستان از روسيه درخواست خسارت کرده و سفارت تاجيکستان در مسکو هم اعتراض رسمی خود را به وزارت خارجه روسيه تسليم کرده است.

در شهر کويته پاکستان، ماموران امنيتی مشغول بازرسی از مکانی هستند که در پی بمبگذاری در ۳۰ اکتبر، چهار تن کشته و ۱۶ تن زخمی شدند. بازرسان می گويند مواد منفجره توسط دوچرخه به اين محل منتقل شده است. شهر کويته در ماه های اخير شاهد چند بمبگذاری بوده که هدف اين حمله ها، اقليت هزاره بوده است.

در باکو، پايتخت جمهوری آذربايجان، دادگاه اتهاماتی چون سوءاستفاده از قدرت و رشوه، عليه «گليار احمدووا»، سياستمدار سابق اين کشور به جريان افتاده است. احمدووا پس از اين به دادگاه خوانده شد که در دانشگاه و توسط دوربين مداربسته در حالی ديده شد که برای وعده دادن کرسی در پارلمان، درخواست رشوه کرده است.

در روسيه، نهاد غيردولتی «زنان ناحيه دن» به دليل اين که تشکيلات خود را به عنوان يک موسسه خارجی ثبت نکرده است، از سوی دفتر دادستان «نووچرکاسک» تحت بازرسی قرار گرفته است. اين نهاد غيردولتی کمک های مالی خارج از کشور دريافت می کند، اما هيچ فعاليت سياسی ندارد. مخالفان می گويند قانون ثبت تشکيلات خارجی، ضربه و اقدامی برای محدود کردن نهادهای مدنی در روسيه محسوب می شود.

در آلماتی در قزاقستان، اعتصاب غذای زنان عضو موسسه صاحبان خانه به روز پنجم کشيده شد. اين معترضان به نرخ بالای بهره بانکی مسکن و نيز از دست دادن ملک به بانک ها و نهادهای مالی، معترض هستند. فعالان خواستار دخالت دولت برای از دست رفتن ملک صاحبان مسکن و نيز آپارتمانی هستند که در آن اعتراض ها در حال اجرا است.
XS
SM
MD
LG