لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۲

نقره هندبال و چهارمی بسکتبال ايران هم تقلبی است


عکس تزیینی است
عکس تزیینی است
مدارک منتشر شده در وب سايت رسمی فدراسيون ورزش مدارس جهان نشان می دهد که غير از تيم فوتبال ايران، تيم های هندبال و بسکتبال اين کشور نيز در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ با هويت جعلی به موفقيت دست يافته اند.

فروردين ۱۳۸۹، بخش های خبری صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران و خبرگزاری های دولتی به نقل از وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند، تيم ملی هندبال دانش آموزان در حضور ۲۰ تيم و به ميزبانی پرتغال، عنوان نايب قهرمانی جام جهانی را کسب کرده است.

هفتم فروردين نيز حسين محمدی مدير روابط عمومی فدراسيون مدارس کشور در گفتگو با خبرگزاری ايرنا، اين خبر را تاييد کرد.

پيش از آن برنامه تلويزيونی ۹۰ از تقلب وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ايران در رقابت‌های بين المللی مدارس جهان پرده برداشته بود.

عادل فردوسی پور با ارائه مدارکی درباره هويت تيم فوتبال دانش‌آموزی، اثبات کرد که ايران با زير پا گذاشتن آيين‌نامه رقابت‌ها، با تيم ملی نوجوانان که اعضای آن در مدارس مختلف ايران تحصيل می‌کنند، عازم اين مسابقات شده بود. اين در حالی است که آيين نامه رقابت‌ها تاکيد کرده است که تيم‌های حاضر، بايد دانش‌آموزانی از يک مدرسه واحد باشند.

ايران نيز برای دور زدن قوانين، با صدور مدارک غير واقعی ، تمام اعضای تيم ملی ايران را دانش آموزان تيم مدرسه پويندگان ورامين معرفی کرده بود!

نقره تقلبی هندبال در سال ۲۰۱۰

مسابقات بين المللی مدارس جهان (ISF) هر دو سال يک بار با حضور برترين مدارس کشورهای مختلف جهان برگزار می شود.

بولتن منتشر شده در وب سايت فدراسيون جهانی ورزش مدارس نشان می دهد که تيم ملی هندبال نوجوانان ايران در آن رقابت ها با نام تيم دبيرستان پويندگان علم و ادب، به ستاد برگزاری مسابقات معرفی شده بود!

ايران در فينال، ۲۵ بر ۱۶ مغلوب تيم اسلواکی شد. تيم پيروز، در حقيقت تيم آکادمی اوبچودنا از شهر بيستريکا بوده است. کالج ملی ميرچا الياده از رومانی هم در بازی رده بندی با برتری مقابل نماينده کرواسی به مقام سوم دست يافت.

ايران در مسابقه نخست خود مقابل تيم دانمارک با نتيجه ۲۳ بر ۲۱ شکست خورد. اما مدارک منتشر شده روی سايت رسمی رقابت ها نشان می دهد که تيم اعزامی دانمارک، تيم مدرسه مرکانته از شهر ويبورگ در جزيره يولند اين کشور بوده است.

ايران سپس موفق شد بلغارستان، جمهوری چک و ترکيه را نيز از پيش رو بردارد. مدارک مربوط به مدارس اعزامی اين کشورها نيز منتشر شده است. به طور مثال، تيم اعزامی از جمهوری چک، نه تيم ملی نوجوانان اين کشور بلکه تيم مدرسه Stredni skola informatiky elektroniky از منطقه Roznov pod Radhostem بوده است.

ايران در بازی چهارم خود در مرحله مقدماتی مقابل تيم سوئد به تساوی ۲۲ بر ۲۲ رسيد. تيم سوئدی نيز مدرسه يان بوئر از لينکوپينگ بوده است.

بسکتبال ايران هم تقلب کرده است

در هفته ای که گذشت، تيم ملی بسکتبال نوجوانان ايران در چين، به مقام چهارم اين رقابت ها دست يافت.

اما مدارکی که برای تيم ملی نوجوانان ايران به مقامات رقابت ها ارائه شده است، نشان می دهد که ايران با عنوان تيم مدرسه پيامبر اعظم باقرشهر از توابع شهرری در اين رقابت ها حضور يافته است!

ايران در بازی رده بندی مقابل دبيرستان علی کاراسو از بورسا (ترکيه) با نتيجه ۷۸ بر ۷۵ مغلوب شد. ايران قبل از اين مرحله توانسته بود تيم مدرسه گاليلو گاليله از ايتاليا را شکسته داده و به مرحله نيمه نهايی برسد.

حريف ايران در نيمه نهايی هم دانشکده سينگ هائو از پکن بود که در پايان هم مدال طلا را نصيب خود کرد. در اين رقابت ها نماينده فرانسه در رده دوم ايستاد.
XS
SM
MD
LG