لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۵

«بازدید از برج های دو قلو در برنامه احمدی نژاد است»


رییس جمهوری ایران روز یکشنبه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.
رییس جمهوری ایران روز یکشنبه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که بازديد از محل برج های دو قلوی نيويورک همچنان در برنامه رییس جمهوری ایران در سفر به مقر سازمان ملل قرار دارد.


محمود احمدی نژاد روز یکشنبه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد تا برای سومین بار در طول دوران سه ساله ریاست جمهوری اش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور داشته باشد.


سفر آقای احمدی نژاد ايران به نيويورک درحالی صورت مي گيرد که مسوولان پليس نيويورک، درخواست او را برای بازديد از محل برج های ويران شده مرکز تجارت جهانی در نيويورک و نثار تاج گل برای قربانيان رويداد تروريستی يازده سپتامبر، رد کردند.


ولی محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در واکنش به مخالفت ها با حضور رییس جمهوری ایران در محل برج های دو قلو به خبرنگاران گفت: « بايد مشخص شود كه مقامات آمريكایی از ادای احترام رييس جمهوری اسلامی ايران به قربانيان اين حادثه، چه ضرری می بينند.»


مقامات آمریکایی می گویند که به محمود احمدی نژاد اجازه نخواهند تا از محل برج های مرکز تجارت جهانی برای بهره برداری تبلیغاتی استفاده کند.



  • مقامات آمریکایی می گویند که به محمود احمدی نژاد اجازه نخواهند تا از محل برج های مرکز تجارت جهانی برای بهره برداری تبلیغاتی استفاده کند.

زلمای خليل زاد، سفير و نماينده دائمی آمريکا در سازمان ملل متحد در این زمینه گفته است:«مرکز تجارت جهانی محلی برای گرفتن عکس های تبليغاتی نيست.»


تام کيسی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، نيز درخواست محمود احمدی نژاد را «رياکاری» خواند.


او گفت:«محمود احمدی نژاد، رییس دولت يکی از اصلی ترين حاميان تروريسم درجهان است و حال می خواهد از محلی بازديد کند که در جريان يک عمليات تروريستی، شهروندان آمريکا و ۸۰ کشور ديگر، در آن قربانی شده اند.»


جنجالی دیگر بر سر سخنرانی در دانشگاه کلمبيا


سخنرانی رییس جمهوری ایران در دانشگاه کلمبیا شهر نیویورک نیز جنجال آفرین شده است.


آقای احمدی نژاد قراراست روز دوشنبه، دوم مهر، به دعوت پروفسور ريچارد بوليت، مدرس دپارتمان مطالعات خاورميانه دانشگاه کلمبیا، در اين دانشگاه سخنرانی و در جلسه پرسش و پاسخ با اساتيد و دانشجويان شرکت کند.


اما کريستين کويين، رييس شورای شهر نيويورک، از مسئولان اين دانشگاه خواسته است تا دعوتنامه خود را پس بگيرند.


به گفته رييس شورای شهر نيويورک، حضور محمود احمدی نژاد به عنوان مهمان افتخاری در اين شهر، «توهين» به شهروندان اين شهر محسوب می شود.


اما رييس دانشگاه کلمبيا روز پنجشنبه تاييد کرد که محمود احمدی نژاد، در اين دانشگاه سخنرانی خواهد کرد.


لی بولينگر در دفاع از تصميم خود مبنی بر دعوت از رييس جمهوری اسلامی ايران گفت: در اين سخنرانی و مناظره، با مطرح کردن موضوع نفی «هالو کاست» و خواست نابودی اسراییل، محمود احمدی نژاد به چالش کشيده خواهد شد.


در همين حال، انتظار می رود تظاهراتی در مقابل دانشگاه کلمبيا در روز يکشنبه و همزمان با تجمع اعتراضی مخالفان جمهوری اسلامی ايران در بيرون از سازمان ملل متحد برگزار شود.


رييس جمهوری اسلامی ايران پيش از ترک تهران، شصت و دومين مجمع سازمان ملل متحد را فرصتی مناسب برای بيان نظرات و موضوعات مهم مسئولين کشورهای مختلف دانست.


وی با «راهگشا دانستن تحليل ها و ديدگاه های ايران در مورد مشکلات جهانی» افزود که فرصت مناسبی بوجود آمده است که اين تحليل ها و ديدگاه ها مورد ارزيابی ملت های ديگر قرار گيرد.


شصت و دومين نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قرار است روز سه شنبه، سوم مهر، به طور رسمی آغاز به کار کند و بر اساس برنامه های اعلام شده رییس جمهوری ایران نیز در اين نشست سخنرانی خواهد کرد.


XS
SM
MD
LG