لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۵

چهارمین روز بازی‌های آسیایی؛ کاروان ورزش ایران در رده یازدهم


 نرجس امام قلی نژاد در بازی‌های آسیایی
نرجس امام قلی نژاد در بازی‌های آسیایی

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی که به میزبانی اینچئون در حال برگزاری است، چهارمین روز خود را سپری کرد و نمایندگان ایران در رشته‌های جودو، ووشو، قایقرانی، تیراندازی، دوچرخه‌سواری، شنا، ووشو، شمشیر بازی، ژیمناستیک و تیر و کمان به رقابت پرداختند.

در جدول رده‌بندی مدال‌ها چین فاصله‌اش را با میزبان بیشتر کرده. این کشور تاکنون ۴۰ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز کسب کرده. کره جنوبی با ۱۸ نشان طلا، ۱۸ نقره و ۲۱ برنز در تعقیب کاروان قدرتمند ورزش چین است.

ژاپن میزبان المپیک تابستانی ۲۰۲۰ با ۱۵ طلا، ۲۲ مدال نقره و ۲۲ برنز در رده سوم قرار دارد. قراقستان، کره شمالی، مغولستان، مالزی، تایوان و میانمار هم رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

ویتنام و ایران هر کدام یک طلا و دو نقره کسب کرده‌اند اما ویتنام با ۹ برنز، بالا‌تر از ایران که یک برنز گرفته در جایگاه دهم است. تاکنون بیست و پنجم کشور آسیایی با کسب مدال، به جدول رده‌بندی مدال‌ها راه یافته‌اند.

در روز چهارم و در جودوی تیمی، ایران در مرحله یک چهارم نهایی و در برابر کره جنوبی باخت. سپس با ازبکستان برای کسب مدال برنز رقابت کرد که با قبول شکست در این مبارزه از رسیدن به مدال بازماند. ایران در بخش انفرادی جودو هم مدال نگرفته بود.

در تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر مردان پویا نوروزیان چهارم شد. ایران در رویینگ دو نفره مردان و رویینگ چهار نفره دختران راهی فینال شد. در شمشیربازی هم تیم اسلحه اپه با ترکیب محمد رضایی، طاهر عاشوری، علی یعقوبیان و صادق عابدی به مصاف هنگ کنگ رفت و ۳۸ بر ۳۷ برنده شد. سپس مقابل ژاپن قرار گرفت و با نتیجه ۴۵ بر ۳۵ مغلوب شد تا از دور رقابت‌ها کنار برود.

در۵۰ متر آزاد شنا، آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی از صعود به فینال بازماندند. در۲۰۰ متر قورباغه آریا نسیمی شاد که ۱۴ ساله است، علیرغم رکوردشکنی نتوانست راهی فینال شود. در همین ماده مهدی انصاری هم از راهیابی به فینال بازماند.

در دوچرخه سواری حسین ناطقی در ماده اومنیوم در رده ششم قرار گرفت. در اسپرینت حسنعلی ورپشتی در رده ششم ایستاد.

در تیر و کمان و رشته کامپوند، اسماعیل عبادی رکورد آسیا را زد و همراه با کاظم‌پور راهی مرحله حذفی شد اما مجید قیدی و کیان‌نژاد حذف شدند.

در کامپوند زنان سکینه قاسم‌پور هفتم شد و شبنم سرلک در جایگاه هفدهم قرار گرفت. مریم رنجبر نوزدهم شد و مینو عابدی به رتبه سی و یکم بسنده کرد. قاسم‌پور و شبنم سرلک به مرحله حذفی رقابت‌های تیروکمان راه یافتند.

در ژیمناستیک محمد رمضان‌پور شانزدهم شد. در ووشو و رشته ساندا، الهه منصوریان به مبارزه فینال راه یافت، محمد سیفی نیز فینالیست شد. در ۷۰ کیلوگرم سجاد مردانی به «یو سانگون» از کره جنوبی باخت. در ۷۵ کیلو حمیدرضا دلاور مقابل نماینده قزاقستان پیروز شد و به فینال صعود کرد.

کیومرث هاشمی درباره نتایج نمایندگان ایران پیش بینی کرده: از روز پنجم، مدال‌آوری ایران شروع می‌شود، البته در حال حاضر مدال طلا و نقره داریم اما فردا روز خوبی برای ما خواهد بود زیرا در رشته‌های ووشو، روئینگ و وزنه برداری مدال‌های زیادی خواهیم گرفت.

رییس کمیته المپیک ایران در ادامه به ایسنا گفت: «برخی تیم‌ها در حد توقع ظاهر نشدند اما همه تلاش خود را به کار گرفتند. در مورد جایگاه ایران نیز فکر می‌کنم الان خیلی زود باشد که صحبت کنیم اما جای نگرانی وجود ندارد.»

امیر توکلیان مربی تیم ملی کشتی آزاد هم پیش از شروع مسابقات این تیم گفت: شرایط سخت‌تری نسبت به دوره پیش خواهیم داشت اما پیش بینی می‌کنم تیم ما سه طلای دوره قبل را تکرار کند. در سبک وزن، کشتی‌گیران ما کار بسیار سختی در پیش دارند. به تازگی از یک جنگ برگشته‌ایم و با یک لشگر آسیب دیده و خسته، عازم جنگ دیگری شده‌ایم.

XS
SM
MD
LG