لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۸

لیگ قهرمانان آسیا؛ ناکامی استقلال در سئول


دیدار رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های استقلال تهران و اف سی سئول در ورزشگاه المپیک این شهر برگزار شد و با برتری ۲-۰ تیم میزبان به پایان رسید.

امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال، پیش از این اعلام کرده بود که تیم ملی فوتبال ایران با تفکر او توانسته در سئول بر کره جنوبی پیروز شود. او با این نتیجه روز دهم مهر، کار دشواری در ورزشگاه آزادی خواهد داشت. استقلال برای صعود باید در بازی برگشت به برتری ۳-۰ برسد.

حتی پیروزی ۳-۱ هم منجر به حذف استقلال خواهد شد. اگر استقلال بتواند ۹۰ دقیقه را با دو گل به پایان برساند، در آن صورت دو وقت اضافه و سپس ضربات پنالتی، تیم فینالیست را مشخص خواهد کرد. این در حالی است که جواد نکونام هم به خاطر محرومیت، بازی برگشت را از دست داده است.

دژان دامیانوویچ در دقیقه ۳۸ با ضربه سر، گل اول را وارد دروازه مهدی رحمتی کرد و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. این مهاجم اهل مونته نگرو، پنج سال است که برای سئول بازی می‌کند.

در نیمه دوم فرهاد مجیدی وارد زمین شد اما کاری از پیش نبرد و باز هم این تیم سئول بود که توسط کو یو هان به گل رسید تا بازی دو بر صفر شود. او از سال ۲۰۰۴ یعنی شانزده سالگی، عضو همین تیم بوده.

اشتهای تیم میزبان برای گلزنی فرو ننشست، باز هم حمله کردند و چند موقعیت خطرناک را از دست دادند. در لحظات پایانی بازی هم واکنش رحمتی مانع از سنگین‌تر شدن شکست آبی‌پوشان شد. در طرف مقابل هم استقلال در لحظات پایانی می‌توانست با ضربه سر قاضی به گل برسد.

در ترکیب استقلال که خسرو حیدری را در اختیار نداشت، مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، جی‌لوید ساموئل (۶۸- احمد جمشیدیان)، آندرانیک تیموریان (۸۴- فردین عابدینی)، محمد قاضی، پژمان نوری و محمدمهدی نظری (۴۶- فرهاد مجیدی) بازی کردند.

برای اف سی سئول هم یونگ دائه، جین کیم، چا دو ری، یونگ جو، کیم وو چی، موریزیو مولینا، سانگ دائه، جینگ می‌ونگ، هان یو (تای یو)، یان لوک (سرجیو اسکودرو) و دژان دامیانوویچ به میدان رفتند و با سرمربیگری چو یونگ سو موفق شدند تیم خود را در آستانه صعود به فینال قرار دهند. مولینا کلمبیایی است و اسکودرو هم اسپانیایی، اما تابعیت ژاپنی دارد.

امیر قلعه‌نویی پس از شکست تیمش در گفت‌وگوی مستقیم با شبکه سوم صدا و سیما گفت: این نتیجه‌ای نیست که نتوانیم جبران کنیم و به طور حتم برای تلافی این شکست در تهران تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

سرمربی استقلال ضمن تبریک به حریف کره‌ای، در ادامه گفت: این دیدار دو نیمه داشت که نیمه اول آن در کره جنوبی به پایان رسیده اما هنوز یک نیمه دیگرش در تهران باقی مانده.
برای نیمه دوم نیمه‌نهایی برنامه داریم. ما ۱۴ روز است که از ایران خارج شدیم و شاگردانم در این مدت از خانواده‌شان دور بودند. کنفدراسیون می‌توانست برنامه ریزی بهتری داشته باشد اما به هر حال مطمئن باشید که در تهران یک استقلال متفاوت و هجومی را مشاهده خواهید کرد.

در اولین دیدار دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم گوانگجو از چین در ورزشگاه هیتاچی میهمان کاشیوا ریسول ژاپن بود و با نتیجه چهار بر یک به برتری رسید.

پیروزی قاطعانه شاگردان مارچلو لیپی در خانه حریف، در شرایطی رقم خورد که آنها نیمه اول را ۱-۰ باخته بودند. لوئیز گیلرمو کونسیسائو ملقب به موریکوئی که برزیلی است دو بار دروازه تیم هموطنش نلسینیو باپتیستا را گشود. داریو کونکا هم که آرژانتینی است، دو گل دیگر گوانگجو را زد.

تک گل میزبان توسط خورخه واگنر برزیلی زده شد تا آسیایی‌ها سهمی از گل‌های زده در این بازی پر گل نداشته باشند. گوانگجو با این برد گام بلندی برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا برداشت. دیدار برگشت این بازی نیز مانند دیدار استقلال و اف سی سئول، دهم مهر برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG