لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۶

علی دایی: برخی با درگذشت هادی نوروزی، فرصت خودنمایی پیدا کرده‌اند


علی دایی با انتقاد از کسانی که به گفته او از درگذشت هادی نوروزی قصد نمایش و دارند، می‌گوید: «یک مشت بازیگر جمع شده‌اند تا خودشان را نشان دهند.»

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره یک روز به تعویق افتادن بازی پرسپولیس با صبا از ۲۳ مهر به بیست و چهارم به خاطر تلاقی با شماره پیراهن هادی نوروزی گفت: ​ «متاسفم که برخی موج‌‌سواری می‌کنند. یعنی قصد نداشتند به خاطر ملی‌پوشان پرسپولیس، یک روز بیشتر به آنها استراحت بدهند؟ آیا اگر بازی ۲۵ مهر بود، حاضر بودند به خاطر شماره پیراهن هادی، یک روز زود‌تر برگزار کنند؟»

سرمربی سابق پرسپولیس در مصاحبه با سایت ورزش سه، یادآور شد: «نمی‌فهمم این جور بزرگداشت‌ها و سوءاستفاده از احساسات هواداران از کجا آمده؟ چرا ۲۴ ساعت بعد از درگذشت او تمام مطالباتش را پرداخت نمی‌کنید؟ چرا تا ۲۴ سالگی پسرش، منزل مسکونی نمی‌دهید تا همسر و فرزندانش دغدغه‌ای نداشته باشند؟ برخی به خاطر منافع خودشان هر سوء استفاده‌ای از نام آن خدابیامرز می‌کنند.»

در صفحات مجازی و خصوصاً اینستاگرام، سلفی مسئولین و دست‌اندرکاران مختلف فوتبال با فرزند هادی نوروزی چشمگیر است. اما آیا این بذل توجه به کودک ۹ ساله کاپیتان فقید پرسپولیس، تداوم خواهد داشت؟

آنهایی که این روز‌ها تصاویرشان با هانی نوروزی در مطبوعات و شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، آیا به عواقب خلوت شدن ناگهانی اطراف این کودک پر جنب و جوش فکر کرده‌اند؟

علی دایی معتقد است: «کسانی که در زمان حیات هادی کوچک‌ترین توجهی به او نداشتند حالا فرصت عرض اندام و خودنمایی پیدا کرده‌اند. کارگاه کلاه‌سازی را تعطیل کنید که برای سرمان گشاد است. حالا دلتان به حال هادی سوخته؟ دغدغه آن خدابیامرز مگر غیر از تامین معیشت خانواده‌اش بود؟ به خانواده‌اش بدون حضور دوربین توجه کنید. بروید سراغ پدر و مادرش و نگذارید نبود هادی را حس کنند.»

دایی که تیمش در هفته هشتم لیگ بر‌تر مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت، عقیده دارد چند ماه دیگر همه فراموش می‌کنند چه وعده‌هایی داده‌اند. او برای تاکید بر پیش‌بینی‌اش، قول‌هایی که مسئولین سابق و فعلی به خانواده‌های بازیکنان پیشین این باشگاه داده است را یادآوری می‌کند.

بازیکن سابق باشگاه بایرن مونیخ گفت: «وعده‌ها به خانواده مرحوم مجید سبزی فراموش شد. آقایان چندبار سراغ خانواده فریبرز مرادی رفته‌اند؟ نمی‌روند چون برد تبلیغاتی ندارد. کسی می‌داند منوچهر شفقتیان چه حال و اوضاعی دارد؟ کسی سراغ کریم باوی را می‌گیرد؟»

دایی بار دیگر به موضوع بهره‌برداری افراد از عدد ۲۴ اشاره کرد و با کنایه گفت: «کاش بتوانند بیست و چهارم هر ماه، مصاحبه نکنند! یا ۲۴ هر ماه، حقوقی درخورشان خانواده هادی به حسابشان بریزند. فعلا ۲۴ عدد خودنمایی شده و هر کسی را می‌بینی می‌خواهد بزرگداشت برگزار کند. همه اینها را گفتم که بدانند من فریب بازی‌هایشان را نخورده‌ام.»

بازیکن پیشین باشگاه هرتابرلین از خانواده هادی نوروزی خواست روی قول و وعده‌ها حساب نکنند. او در توضیح اظهاراتش گفت: «مسئولانی که امروز خودشان را با نام هادی به صفحات رسانه‌ها چسبانده‌اند، چند روز دیگر هادی را فراموش می‌کنند.»

موج تبلیغاتی برخی افراد برای بهره برداری از درگذشت هادی نوروزی، شامل تفسیرهای پزشکی و مصاحبه‌های مکرر برخی افراد شاغل در کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هم می‌شود.

تیتر اصلی یک روزنامه‌ ورزشی، درباره درخواست کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از سازمان پزشکی قانونی بود. با این عنوان که جواب کالبدشکافی را محرمانه اعلام کنید!

این در حالی است که نتیجه کالبدشکافی هر فردی، محرمانه است و نیازی به چنین تاکیدی نیست. مصاحبه‌ای غیر ضروری که فقط بر شایعات دامن می‌زند، آنهم از جانب افرادی که تخصص پزشکی دارند و طبیعتاً با قوانین آشنا هستند.

در پی مصاحبه‌های شائبه‌انگیز برخی مسئولین پزشکی ورزشی، شایعات مختلف در خصوص دلایل مرگ هادی نوروزی، در تیراژی وسیع در شبکه‌های مجازی تکثیر می‌شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در این باره می‌گوید: متأسفانه عده‌ای با طرح مسائل بی‌پایه با آبروی افراد بازی می‌کنند. در مرگ هادی هیچ مسئله خاصی وجود ندارد و عنوان کردن این مسائل در چنین شرایطی نادرست است.

محمود خردبین به خبرگزاری فارس گفت: چرا برخی از اعضای کمیته پزشکی فدراسیون این روز‌ها زیاد مصاحبه می‌کنند؟ دنبال این هستیم که بدانیم این خبر، از طرف کدام مسئول در کمیته پزشکی، اعلام شده و به چاپ رسیده.

XS
SM
MD
LG