لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۲

هاشمی: اگر بگذارند روحانی پاسخی شایسته به اعتماد مردم می‌دهد


اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بار دیگر نسبت‌ به حرکت‌های «افراطی» هشدار داد و گفت اگر برای دولت حسن روحانی مانع‌تراشی نکنند، وی به «اعتماد» مردم پاسخ شایسته‌ای خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه هفتم مردادماه در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس با انتقاد از ترجیح «منافع باندی» بر «منافع ملی» توسط گروه‌های سیاسی ‌گفت: «محور همه قوانین کشور، قانون اساسی است و اگر فصل حقوق ملی آن را اجرا کنیم، همه مردم راضی می‌شوند، جز یک اقلیت افراطی که رأی مردم را تزئینی می‌دانند.»

وی در پاسخ به سئوالی در مورد دیدگاهش نسبت به رئیس جمهور منتخب گفت: «سالهاست که ایشان را می‌شناسم و اگر بگذارند، با همکاری دیگر قوا، به اعتماد و امیدواری مردم پاسخ شایسته می‌دهند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی بار دیگر تاکید کرد با «درایت در سیاست داخلی و خارجی» عقب‌افتادگی‌های سال‌های اخیر جبران شود.

در حالی که حسن روحانی هنوز دولت خود را تشکیل نداده، اصولگرایان‌ و محافظه‌کاران، رفته‌‌رفته ادبیات تندتری علیه وی و جریان‌های اصلاح‌طلب حامی‌اش به کار می‌برند و به‌ویژه برای ترکیب دولت خط و نشان می‌کشند؛ از رئیس قوه قضاییه، صادق لاریجانی که اصلاح‌طلبان را به افعی گرما خورده تشبیه کرده تا روح‌الله حسنیان نماینده حامی دولت احمدی‌نژاد که گفته اگر جک استراو به مراسم تحلیف روحانی بیاید با گوجه به استقبالش می‌رود.

حسین شریعتمداری هم که پس از پیروزی روحانی گفتمان اصولگرایان را برنده انتخابات دانسته بود، در سرمقاله‌ کیهان از اینکه رئیس جمهور منتخب از محمد خاتمی تشکر کرده به خشم آمده و نسبت به «غفلت» وی هشدار داده است.

در این میان حسین‌ الله کرم، موسس انصار حزب‌الله که سابقه‌ای دیرینه در به هم زدن تجمعات در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی دارد، از همین حالا اعلام کرده که اگر حسن روحانی سیاست‌های دوران هاشمی را ادامه دهد باید منتظر «تظاهرات مردمی» باشد. امام جمعه موقت تهران هم از رئیس جمهور منتخب خواسته که وزیر علومش «بوی فتنه» ندهد.

از سوی دیگر، فراکسیون اصولگرایان و عمدتا از حامیان محمود احمدی‌نژاد که ریاستش با غلامعلی حداد عادل است، بیانیه‌ای منتشر کرده که وزیران روحانی باید حائز شرایطی باشند که آنها می‌پسندند.

«فعال نبودن در فتنه و عدم جانبداری از فتنه‌گران» از جمله شرایط این گروه از نمایندگان است.

با این حال حسن روحانی در برابر این اظهارات و حملات زودهنگام کمتر از خود واکنش نشان داده است.
XS
SM
MD
LG