لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۰

ملاقات میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با خانواده


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، پنجشنبه ۷ آذر در فضایی که «خوب» گزارش شده است، با دختران و خانواده خود، دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش کلمه این دیدار پس از دو هفته وقفه و بی‌خبری از وضعیت موسوی و رهنورد صورت گرفته است.

میرحسین موسوی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، بیش از هزار روز است که به همراه همسرش زهرا رهنورد، در حصر خانگی به سر می‌برد. مهدی کروبی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات نیز از‌‌ همان هنگام در حصر خانگی است.

برپایه این گزارش، در دیدار صورت گرفته، درباره مسائل اخیر از جمله گزارش ۱۰۰ روزه اول دولت جدید که از تلویزیون سراسری پخش شد، گفت‌و‌گو شد.

بنا بر این گزارش، میرحسین موسوی، بر اساس گزارش ارائه شده از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری، تحلیل خود را از «عمق نابسامانی‌های باقی مانده از دوره پیشین» بیان کرده است.

پیشتر یکی از دختران موسوی و رهنورد درباره موضع آنها در قبال دولت حسن روحانی گفته بود که پدرش مشفق و خیرخواه این دولت است و آن را برآمده از رای مردم می‌داند.

به گفته این دختر موسوی گفته بود خانم رهنورد هم همینطور است و می‌گوید که در انتخابات اخیر، خواست مردم پیش رفته است.

حسن روحانی سه‌شنبه شب گزارش عملکرد دولت ۱۰۰ روزه‌اش را ارائه داد.

بخشی از این گزارش، به نابسامانی‌های موجود در کشور اختصاص یافت و روحانی، حجم بدهی‌های باقی مانده از دولت پیشین را بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

این گزارش می‌افزاید موسوی در دیدار با خانواده و دختران خود همچنین درباره توافقنامه هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ که هفته گذشته منعقد شد و نیز سخنان برخی از فعالان سیاسی درباره او که از طریق تلویزیون در جریان آن قرار گرفته بود، اظهار نظر کرده است.

سایت کلمه به دلیل آنچه «محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها» نامیده، از انعکاس نظرات آقای موسوی امتناع کرده است.

هفته گذشته احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه، مجازات میرحسین موسوی و مهدی کروبی را اعدام عنوان کرده بود.


جنتی تاکید کرده بود که نظام ایران خیلی منت بر سر این‌ها گذاشته که به جای اعدام، آنها را حصر خانگی کرده است.

سایت کلمه برخورد ماموران با خانواده موسوی و رهنورد را «مناسب‌تر از قبل» گزارش کرده است.
XS
SM
MD
LG