لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۱

تغییر دو استاندار دیگر دولت


هیات دولت
هیات دولت

در جلسه روز یکشنبه، ششم تیر ماه هیئت دولت ایران، محمدرضا صالحی به‌عنوان استاندار جدید خراسان شمالی و علی‌اکبر پرویزی به‌عنوان استاندار جدید خراسان جنوبی تعیین شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر پرویزی، استاندار جدید خراسان جنوبی، در دولت حسن روحانی استاندار خراسان شمالی و پیش از آن نیز معاون عمرانی این استانداری بوده است.

محمدرضا صالحی، استاندار جدید خراسان شمالی، نیز پیش از این معاون سیاسی در استانداری‌های بوشهر و مازندران بوده است.

براساس گزارش‌ها دولت حسن روحانی تعدادی از استانداران را با پیشنهاد نمایندگان مجلس نهم انتخاب کرده بود و پس از تغییر ترکیب مجلس، برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که برخی از استانداران تغییر کنند.

هیئت دولت ایران در خرداد ماه نیز غلامرضا شریعتی را به عنوان استاندار جدید خوزستان معرفی کرده بود.

در همین حال عبدالحسن مقتدایی، استاندار قبلی خوزستان، بیژن زنگنه، وزیر نفت، را متهم کرده بود که در برکناری او نقش داشته است.

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور، اما این ادعای آقای مقتدایی را رد کرده و گفته بود که وزرا و معاونان رئیس‌جمهور «در تعاملات استانی» از آقای مقتدایی «گله‌مند» بودند اما آنها نقشی در برکناری او نداشته‌اند.

آقای امیری، انتصابات در استان خوزستان از جمله تغییر ۲۰ فرماندار را از جمله دلایل برکناری آقای مقتدایی اعلام کرده بود.

سال ۹۴ نیز استانداران قزوین و سمنان تغییر کرده بودند و محمدرضا خباز جانشین محمد زند وکیلی، در سمت استانداری سمنان، و فریدون همتی جانشین مرتضی روزبه، در سمت استانداری قزوین، شده بود.

پس از تغییر این استانداران سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده بود که از مدتی پیش «ارزیابی» عملکرد استانداران آغاز شده است و «هر تغییری نیز بر همین مبنا خواهد بود».

پس از حمله به علی مطهری در شیراز، در اسفند ماه سال ۹۳ و انتقاد برخی از نزدیکان حسن روحانی از عملکرد استانداری در اینباره، محمد احمدی، استاندار فارس، در تیر ماه ۹۴ استعفا کرد و محمد علی افشانی جایگزین او شد.

XS
SM
MD
LG