لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۹

بیانیه باراک اوباما به مناسبت روز جهانی زن


باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی زن با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر از دستاوردهای زنان سراسر جهان باری دیگر بر پایبندی دولت خود به برقراری برابری جنسی و احقاق حقوق زنان تأکید کرد.

متن این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

کاخ سفید، ۸ مارس ۲۰۱۳ برابر با ۱۸ اسفند ۱۳۹۱

به مناسبت روز جهانی زن، دستاوردهای بسیاری را که در راه رسیدن به برابر جنسی در نوردیده‌ایم، ارج نهاده و باری دیگر بر تعهد خود در راستای مبارزه در راه احقاق حقوق و فرصت‌های زنان و دختران سراسر جهان تأکید می‌کنیم.

توان‌بخشی زنان نه تنها اقدامی صحیح که هوشمندانه است. زمانی که زنان موفق باشند، کشورها امن‌تر، استوارتر و آبادتر خواهند بود.

در یک سالی که گذشت، ما زنان و دخترانی را دیدیم که در جوامع و کشورهای خود منبع الهام‌بخشی بودند و برای آزادی و عدالت به پاخاستند. من در اینجا به تلاش‌های دولتم در راستای ارتقای برابری جنسی در اقصی نقاط جهان افتخار می‌کنم.

ما، به عنوان یک ملت، برای توانمندسازی اقتصادی و مشارکت سیاسی زنان خود کوشیده‌ایم، تا از این رهگذر در برابر خشونت‌های جنسی ایستاده و از اشاعه این رویه پیشگیری کنیم، تا باری دیگر تجدید عهد کنیم که برای کمک بیشتر به زنان در جهت شرکت در روند برقراری صلح و حل و فصل مناقشات جهانی ایستاده ایم.

ما هم‌اکنون برنامه‌های امنیت غذایی را در دست اجرا داریم که با شناخت حق و نیاز زنان کشاورز، اطمینان بخش آن خواهند بود که زنان و دختران در کانون برنامه‌های بهداشت جهانی قرار دارند. همچنان که به تمرکز بر قدرت بخشی به زنان و دختران در خانه و خارج از کشور کماکان ادامه می دهیم.

علاوه بر تمام این موارد، ما با همکاری با هم‌پیمانان مختلف خود - از سازمان ملل و گروه‌های جامعه مدنی تا بخش خصوصی - برای پیشبرد این برنامه مهم تلاش کرده‌ایم. این همه با این هدف انجام شده که اگر به دنبال خلق دنیایی هستیم که در آن پسران و دختران ما بتوانند به توان بالقوه خود دست یابند، هر کدام از ما باید نقشی برای ایفاکردن داشته باشیم.

بیش از اینها می‌توانیم به کمک یکدیگر به پیشرفت های بیشتری نائل آییم.
XS
SM
MD
LG