لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۸

نخستین پیوند آلت تناسلی مردانه در آمریکا


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.

نخستین عمل جراحی پیوند آلت جنسی مردانه در آمریکا انجام شد. به گزارش نیویورک تایمز، توماس منینگ ۶۴ ساله که در جریان مداوای بیماری سرطان مجبور به قطع آلت جنسی‌اش شده بود، نخستین مردی است که در آمریکا آلت جنسی پیوندی دریافت می‌کند.

این عمل جراحی که پانزده ساعت به طول انجامید در بیمارستانی در شهر بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا انجام شد.

منینگ به خبرنگار نیویورک تایمز می‌گوید که «می‌خواستم همانی بشوم که قبلاً بودم.» دکتر کورتیس ستریولو، جراح پلاستیک و رهبر تیم جراحی می‌گوید که «ما با احتیاط خوشبین هستیم.» او اضافه می‌کند که هنوز ناشناخته‌های زیادی برای ما وجود دارد.

این جراحی بخشی از یک برنامه تحقیقاتی است که هدفش کمک به سربازان مجروح از جنگ، بیماران سرطانی و همینطور نجات‌یافتگان تصادف‌های جاده‌ای است که به شدت در ناحیه کمر مجروح شده‌اند.

به گفته دکتر ستریولو، اگر همه چیز خوب پیش برود آقای منینگ از چند هفته آینده قادر به ادرار طبیعی و در طی چند ماه قادر به برقراری رابطه جنسی خواهد بود.

به گزارش فاکس نیوز، توماس منینگ وقتی فهمید که مبتلا به سرطان آلت تناسلی Penile Cancer شده است، مجبور به قطع آن شده بود. اما وی تصمیم گرفته که در خصوص بیماری و همینطور عمل جراحی پیوندی‌اش در انظار عمومی صحبت کند تا «شرم و ننگی که با بیماری‌های دستگاه تناسلی همراه است» از بین برود و بقیه مردان هم بدانند که راه‌هایی برای باز ساخت اعضای از دست رفته‌شان وجود دارد. «پشت صخره پنهان نشوید.» این حرفی است که وی در مصاحبه با نیویورک تایمز می‌گوید.

بیمار بعدی که در انتظار عضو پیوندی است، مردی است که آلت تناسلی‌اش در جریان یک آتش‌سوزی پس از تصادف ماشین سوخته و از بین رفته است.

هزینه این عمل جراحی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود که توسط بیمارستان پرداخت شده است و پزشکان تیم جراحی هم به طور مجانی حاضر به انجام این عمل شده‌اند.

قبل از این تنها دو عمل جراحی آلت تناسلی مردانه در جهان انجام شده بود. یک مورد ناموفق در چین در سال ۲۰۰۶ و یک مورد موفق در آفریقای جنوبی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد.

XS
SM
MD
LG