لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۳

«وضعیت وخیم» حسین رونقی ملکی در زندان اوین


وبسایت کلمه گزارش داده که حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشری زندانی در زندان اوین تهران،در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برد.

این وبسایت نزدیک به میرحسین موسوی در گزارشی نوشته است که نتیجه آزمایش‌های حسین رونقی ملکی، نشان می‌دهد، غلظت خون او طی هفته‌های گذشته، به شدت افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، پزشکان گفته‌اند که باید هرچه سریع‌تر از او خونگیری شود تا دچار «عوارض خطرناک غلظت خون» نشود.

این گزارش می‌افزاید که حسن رونقی ملکی، اکنون دچار نوسان فشار خون و ضربان قلب بالا است. آزمایش‌ها همچنین نشان می‌دهد که کلیه او عفونت کرده و دچار هیدرونفروز (ورم کلیه) شده، مساله‌ای که التهاب مثانه و پروستات او را تشدید کرده است.

وبسایت کلمه افزوده است که حسین رونقی ملکی، دوشنبه ۱۳ آبان و در پی وخامت وضعیت جسمی، به بیمارستان هاشمی‌نژاد اعزام شده بود.

هفته گذشته، زلیخا موسوی مادر حسین رونقی ملکی به وبسایت کلمه گفته بود که «مردم رای ندادند به جمهوری اسلامی که اینطور شود. مردم رای دادند به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی. گفتید که ما راه پیغمبر اسلام را می‌رویم. ولی شما آبروی دین را هم بردید.»

حسین رونقی ملکی، فعال حقوق بشر و وبلاگ‌نویس جوان، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است. او ۲۲ آذر ۸۸ در خانه‌اش در شهرستان ملکان بازداشت شد.

این زندانی سیاسی به گفته خانواده‌اش، هنگامی که بازداشت شد در سلامت کامل بود، اما طی چهار سال گذشته، یعنی از زمان بازداشت تاکنون، هفت بار تحت عمل جراحی کلیه قرار گرفته است.

رونقی ملکی پیش از این و به مدت ۲۸ روز در اعتراض به وضعیت وخیم جسمی‌اش و عدم رسیدگی مسئولان به او، اعتصاب غذا کرده بود. در این اعتصاب غذا مادرش هم او را همراهی کرد.

او سرانجام پس از درخواست‌های مطرح شده از سوی شخصیت‌های سیاسی، به اعتصاب غذای خود پایان داد.
XS
SM
MD
LG