لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۲

چرا سفر حسن روحانی به اتریش لغو شد


 حسن روحانی رئیس جمهور ایران و همتای اتریشی‌اش هاینتس فیشر
حسن روحانی رئیس جمهور ایران و همتای اتریشی‌اش هاینتس فیشر

به رغم تمام تدارکات و خبرهای اعلام شده، سفر روز چهارشنبه حسن روحانی به اتریش لغو شد. در حالی که خبرگزاری های رویترز و آلمان به نقل از دفتر ریاست جمهوری اتریش دلیل عقب افتادن این سفر را مسایل امنیتی خواندند، خبرگزاری ایرنا از دلیل لغو این سفر چیزی ننوشت.

به گزارش خبرگزاری‌ها، دفتر ریاست جمهوری اتریش در بیانیه خود گفته است که سفر روزهای ۳۰ و ۳۱ مارس رییس جمهوری ایران و هیات همراه از سوی طرف ایرانی و به دلایل امنیتی به تعویق افتاده است.

در این میان دفتر ریاست جمهوری در تهران اعلام کرد که سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به اتریش، به دلایل امنیتی و به منظور انجام هماهنگی‌های بیشتر با توافق طرفین و برای تامین شرایط مطلوب‌تر در خصوص برنامه و توافقات مورد نظر دو کشور، و با هماهنگی میزبان، در زمان مناسب انجام خواهد شد.

سفر آقای روحانی در حالی به عقب می‌افتد که پیشاپیش این سفر هاینتس فیشر رییس جمهوری اتریش روز دوشنبه به صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت، ایران و اتریش همیشه روابط خوبی داشته‌اند و با امضای توافق هسته‌ای زمینه همکاری دو کشور بهتر شده است.

محسن جلال پور رییس اتاق بازرگانی ایران هم روز دوشنبه به صدا و سیما گفته بود که هنگام حضور آقای روحانی در اتریش قرار است قرادادهای زیادی به امضا برسد.

لغو سفر آقای روحانی پرسش‌های زیادی را مطرح می‌کند. از جمله این که این مسایل امنیتی مطرح شده از سوی ایران چه می‌تواند باشد. حسین علیزاده دیپلمات پیشین مقیم فنلاند به رادیو فردا می‌گوید، «عقب افتادن چنین سفرهایی به دلیل مسایل امنیتی نامعقول نیست اما در ایران گفته می‌شود که در موضوعات مورد بحث دو طرف هنوز اختلاف‌هایی مطرح است که برطرف کردن آنها نیاز به زمان دارد.» آقای علیزاده بر این باور است که دوگانگی موجود در ایران بر سر سیاست‌های اقتصادی هم می‌تواند دلیلی بر لغو این سفر باشد.

گزارش جواد کوروشی در باره لغو سفر حسن روحانی به اتریش
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:45 0:00
لینک مستقیم

پیش از این اعلام شده بود که سفر حسن روحانی به اتریش طی روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین ماه جاری صورت می‌پذیرد.

XS
SM
MD
LG