لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۸

تعطیلی پیستِ شب شمشک در پی لغو سفر تیم ملی به آمریکا


شمشک
شمشک

خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند به دلیل «اتفاقات رخ داده» در مراسم گشایش پیست شبِ شمشک در تاریخ پنجشنبه شانزدهم بهمن، مراجع قضایی اقدام به پلمب این پییست کرده‌اند.

مراسم فوق «بدون انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع ذیصلاح» برپا شده بود و فدراسیون اسکی هم هرگونه ایفای نقش در افتتاح پیست را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا از بروز «اتفاقاتی خارج از عرف و نابهنجار» خبر داده. اما فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد طبق اعلام قبلی در رسانه‌ها، موسیقی پخش شده و ورزشکاران نیز روی پاهای خود، حرکت درجا یا پایکوبی را انجام می‌دادند. چنین حرکاتی در محیط کوهستان برای گرم نگه داشتن بدن کاملاً مرسوم است و اتفاقی نیست که برای نخستین بار رخ داده باشد.

پیش از آن اعلام شده بود که در مراسم، «اجرای گروه موسیقی و آتش‌بازی به مناسبت دهه فجر» انجام خواهد شد.

پرسش اینجاست که اگر هیچ مرجعی مسئولین برگزاری مراسم را به عهده نمی‌گیرد، پس چه سازمان یا گروهی میزبان افتتاحیه بوده؟ مگر می‌توان بدون داشتن مسئولیت، برای پیست شمشک مراسم افتتاحیه آن هم با حضور ده‌ها شرکت‌کننده برگزار کرد؟

پرسش بعدی هم خبر «پلمب پیستِ شب» است که دقیقاً مشخص نیست آیا این پلمب، روز‌ها باز شده و شب‌ها مجدداً بسته خواهد شد یا به طور کلی، بخشی از طبیعت و ارتفاعات شمشک، از دسترس مردم دور نگه‌داشته خواهد شد!

فدراسیون اسکی بلافاصله پس از درج خبر مراسم افتتاحیه و حاشیه‌های پیستِ شب در شمشک، اعتراض شدید خود را نسبت به برگزارکنندگان مراسم اعلام کرد و حتی خواهان برخورد شدید با متولیان مراسم شد.

پنج روز پس از مراسم، قرار بود تیم ملی مردان و زنان اسکی ایران با هزینه فدراسیون جهانی، براى حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ راهی آمریکا شود اما علیداد ساوه شمشکی سرمربی تیم ملی گفت: «از فدراسیون تماس گرفتند و گفتند نمی‌رویم. دلیل خاصی را هم اعلام نکردند.»

فدراسیون اسکی از تایید ارتباط مراسم جنجالی در شمشک و لغو سفر تیم ملی خودداری کرد اما میترا کلهر درباره دلیل لغو سفر ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: متاسفانه نمی‌دانم چرا پنج ساعت مانده به اعزام، این سفر کنسل شد.

این ورزشکار تیم ملی درباره اینکه آیا «مشکل حراستی» برای اسکی‌بازان به وجود آمده است، گفت: اگر چنین مشکلی بود باید زود‌تر اعلام می‌شد. وقتی قرار است این چنین با روحیه ورزشکار بازی کنند، معتقدم اگر اسکی را جمع کنند، بسیار بهتر است.»

ناصر طالبی رئیس فدراسیون اسکی ایران گفت، دلیل اینکه می‌گویند حراست یا امور خارجه دخالت کرده را رد می‌کنم اما خبرگزاری ایسنا در گزارش لغو سفر تیم ملی اسکی، تیتر «انتقاد شدید نسبت به اتفاقات شمشک» را انتخاب کرد.

رئیس فدراسیون اسکی که مشاور وزیر ورزش هم هست، به این خبرگزاری گفت: متاسفانه آنچه به اسم افتتاح پیست شب برگزار شد، به هیچ عنوان مورد قبول ما نیست و این اقدام بدون هماهنگی با فدراسیون بود.

XS
SM
MD
LG