لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۵۲

هشدار شورای هماهنگی راه سبز به حاکمیت؛ «روز ۱۰ اسفند راهپیمایی می‌کنیم»


عکس مربوط به روز ۲۵ بهمن در تهران است
عکس مربوط به روز ۲۵ بهمن در تهران است
شورای هماهنگی راه سبز امید، با انتشار چهارمین بیانیه خود از هواداران «جنبش سبز» دعوت کرد در اعتراض به حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی روز سه شنبه دهم اسفند از میدان امام حسین تا میدان آزادی در تهران و میدان‌های اصلی شهرستان‌ها حضور یابند.

شورای همانگی راه سبز امید در این بیانیه با اشاره به هشدارهای داده شده نسبت به حصر موسوی و کروبی، از معترضان خواسته است،‌ روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند که مصادف با شب تولد میرحسین موسوی است، از ساعت ۵ عصر،‌ در تهران «از میدان امام حسین تا میدان آزادی دست به تجمع و راهپیمایی» بزنند.

شورای هماهنگی راه سبز امید در این چهارمین بیانیه خود، همچنین از هواداران جنبش سبز ایران خواسته است در شهرستان‌ها نیز تجمعاتی مشابه در خیابان‌‌ها و میدان‌های اصلی ترتیب دهند.

در حالی که میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از فراخوان راهپیمایی ۲۵ بهمن به طور کامل در حصر قرار گرفته‌اند، شورای هماهنگی راه سبز امید هشدار داده است در صورتی که حاکمیت نسبت به رفع حصر این دو اقدام نکند، راهپیمایی‌های اعتراضی ادامه خواهد یافت.

شورای هماهنگی راه سبز امید تصریح می‌کند: «در صورتی که صدای اعتراض ما شنیده نشود و حصر و زندان خانگی غیرقانونی رهبران ادامه یابد، علاوه بر راهکارهای مناسب دیگر که شورا در اطلاعیه‌های بعدی خود پیشنهاد خواهد کرد، از هم‌اکنون همراهان سبز را دعوت به تجمعات اعتراضی غیر متمرکز در سراسر کشور در روز ۲۴ اسفند می‌کنیم.»

پس از فراخوان ۲۵ بهمن میرحسین موسوی و مهدی کروبی که با استقبال هوادران جنبش سبز مواجه شد، شورای هماهنگی راه سبز امید، به دلیل حصر این دو رهبر مخالف، برای بزرگداشت هفتمین روز دو دانشجوی کشته شده برای برگزاری تجمعات غیرمتمرکز بیانیه‌‌ای داده بود که به رغم حضور نیروهای امنیتی معترضان بار دیگر یکم اسفند در خیابان‌ها حضور پیدا کردند.

اعتراض‌های روز ۲۵ بهمن و یکم اسفند در حالی برگزار شد، که رهبر و دیگر مقام‌های کشوری و لشگری کشور از مردن «جنبش سبز» سخن گفته بودند.

از سوی دیگر حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، پنجشنبه شب درحالی که تاکید کرد جریان «فتنه» در ایران همچنان ادامه خواهد داشت، اعلام داشت که مخالفان در روز ۲۵ بهمن شکست خوردند و آنهایی که در خیابان‌ها بودند بیشتر برای خرید نوروز آمده بودند.

حیدر مصلحی که باشبکه سه سیما به طور زنده گفت‌وگو می‌کرد، درباره حضور نیروهای گسترده امنیتی در روز پنجشنبه توضیحی نداد.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی همچنین بدون اشاره به حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی بار دیگر تکرار کرد که این دو از سوی نیروهای خارجی حمایت می‌شوند.

حیدر مصلحی با ضمن اینکه جریان «فتنه» را شکست خورده خواند، تصریح کرد که تنها ۲۰ درصد از آن شناخته شده است.

وی همچنین مبدا «فتنه» را به دوران پیش از انقلاب مربوط دانست و گفت کسانی که در خیابان‌ها می‌آیند تنها « ضدانقلاب‌‌ها»، «منافقین»، «بهایی‌ها» و «سلطنت‌طلب‌ها» هستند.
XS
SM
MD
LG