لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۹

انعقاد قراردادهای تازه تسلیحاتی از سوی امارات


عبید کتبی سخنگوی نیروهای مسلح امارات متحده عربی اعلام کرد که این کشور قراردادهای تسلیحاتی برای خرید اسلحه به قیمت ۲. ۵ میلیارد درهم معادل با ۴۲. ۱ میلیارد دلار، منعقد کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام مسئول اماراتی گفته است که قسمت اعظم این قرارداد‌ها برای خرید ۷۵۰ خودروی زرهی متناسب با هر نوع زمین است. به گفته او قرارداد خرید این خودرو‌ها، بالغ بر ۴۹۰ میلیون دلار است.

امارات متحده عربی همچنین با خرید شمار اعلام نشده‌ای از هواپیماهای بدون سرنشین به قیمت ۱۹۶ میلیون دلار از شرکت آمریکایی جنرال اتومکس موافقت کرده است.

این کشور همچنین دو قرارداد یکی برای خرید مواد به کار رفته در ساخت بمب‌های «جی‌بی‌یو ۱۲» و«جی‌بی‌یو ۵۸» با آمریکا به قیمت ۲. ۱۱۷ میلیون دلار و دیگری در زمینه نگهداری و تعمیر جنگنده‌های نظامی با شرکت داخلی امروک به ارزش ۸. ۱ میلیون دلار منعقد کرده است.

این قرارداد‌ها در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی آیدکس در امارات متحده عربی منعقد شده‌اند.

این نمایشگاه که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت دفاعی بین‌المللی است، هر دو سال یک بار در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه، کشور‌ها و شرکت‌ها، جدید‌ترین دستاوردهای خود در صنعت تسلیحاتی را ارائه می‌دهند.

ژان ایو لو دریان، وزیر دفاع فرانسه، در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه آیدکس به شبکه خبری العربیه گفته بود مذاکرات فرانسه و امارات برای فروش جنگنده‌های رافال در حال پیشرفت است.

دیوید ریثز از گروه مشاوره‌ای جین به خبرگزاری رویترز گفته است که انتظار می‌رود امارات در سه سال آینده هر سال ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار صرف هزینه‌های نظامی کند و این در حالی است که امارات در سال ۲۰۱۱، به میزان ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صرف امور نظامی کرده بود.
XS
SM
MD
LG