لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۳

لیگ جهانی والیبال؛ ایران مغلوب آمریکا شد


تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی‌اش از لیگ جهانی ۲۰۱۵ مقابل آمریکا قرار گرفت و با نتیجه ۱-۳ شکست خورد. آمریکا دارنده سه مدال طلای المپیک است، سابقه قهرمانی جهان را دارد و مدافع جام قهرمانی در لیگ جهانی است.

در سالن ۱۰ هزار نفری لوس‌آنجلس، حدود هشت هزار ایرانی حضور داشتند و تیم ملی ایران را تشویق می‌کردند. بازی دوم ایران و آمریکا ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه برگزار خواهد شد. اسلوبودان کواچ گفته از عملکرد آمریکا شگفت‌زده شده اما ایران نیز در بازی دوم، ظاهری متفاوت خواهد داشت.

والیبالیست‌های ایران پس از برگزاری دو اردوی اروپایی در فنلاند و جمهوری چک راهی آمریکا شده بودند. سعید معروف، عادل غلامی، سیدمحمد موسوی، عبدالرضا علیزاده، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور ترکیب اصلی ایران در آغاز بازی بودند.

در ست اول، آمریکا بهترین نمایش خود را ارائه کرد و با مالکیت توپ و تور در اغلب لحظات این گیم، ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید.

در ست دوم، دو تیم تا امتیاز ۸ مساوی بودند اما مجدداً آمریکا پیش افتاد و برتری ۲۵ بر ۲۲ را رقم زد.

در ست سوم، بهترین عملکرد ایران در این بازی به نمایش گذاشته شد. شاگردان کواچ ۱۲ بر ۵ جلو افتادند. سپس آمریکا روند بازی را پس گرفت و دو امتیاز هم پیشی گرفت.

در این گیم پر هیجان و پر نوسان، بازی به تساوی ۱۷ بر ۱۷ کشید و در نهایت نیز ایران که عنوان چهارم لیگ جهانی را در اختیار دارد، مانع از برتری میزبان در سه ست متوالی شد. همبازیان سعید معروف در این گیم ۲۵ بر ۲۳ پیروز شدند.

بازی در ست چهارم هم تا امتیاز ۱۴ برابر بود و اگر ایران پیروز می‌شد، حتی در صورت ناکامی در گیم بعدی هم می‌توانست با کسب یک امتیاز، شرایط بهتری در جدول داشته باشد اما با همان نتیجه‌ای که ست سوم را برده بود، در ست چهارم باخت.

شهرام محمودی امتیاز آورترین بازیکن ایران و تیلور سندلر از آمریکا نیز پرامتیازترین بازیکن میدان بود.

شهرام محمودی به سایت فدراسیون والیبال ایران گفت: ست به ست بهتر شدیم. ایرانیان زیادی آمده بودند و انگار بازی خانگی داشتیم. ناراحت شدیم که نتوانستیم آنان را شاد کنیم. برای بازی دوم، آنالیز دقیقی انجام خواهیم داد تا اشتباهات را کاهش دهیم.

جان اسپرو سرمربی تیم ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: «باید در برنامه‌های خود بازیکنان جوان را داشته باشیم، نمایش آرون راسل در اولین بازی لیگ جهانی‌اش عالی بود. نبرد ما با ایران جدال دو سبک در سرویس بود. وقتی آنها سرویس موجی می‌زدند در دفاع هم عملکرد بهتری داشتند. متقابلاً وقتی ما سرویس پرشی می‌زدیم کار برای آنها مشکل می‌شد.»

رئیس فدراسیون والیبال آمریکا هم گفت: ایران فرصت آمادگی بیشتری در اختیار داشته. البته ما اینجاییم تا ببریم. خواسته ما برد است. دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ جهانی برای ما اهمیت بسیاری دارد.

داگ بیل یادآور شد: گفت‌وگوهایی در مورد همکاری با ایران صورت پذیرفت. چنین روابطی برای هر دو کشور جنبه مثبتی دارد. قرار شد در مورد والیبال ساحلی و والیبال جوانان، همچنین به‌روز رسانی امکانات ورزشی نیز همکاری داشته باشیم.

XS
SM
MD
LG