لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۸

دادستان تهران: متهم به ترور علی‌محمدی به‌زودی اعدام می‌شود


عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، از تایید حکم مجید جمالی فشی، متهم به ترور مسعود علی محمدی از دانشمندان هسته‌ای ایران توسط دیوان عالی کشور خبر داد و گفت که این حکم به زودی اجرا خواهد شد.

شهریور گذشته، علامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، از صدور حکم اعدام جمالی فشی در شغبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی خبر داده بود.

محاربه و افساد فی الارض از راه ترور مسعود علی محمدی به واسطه مسقر کردن موتور سیکلت و انفجار آن، همکاری با سازمان اطلاعات جاسوسی اسرائیل (موساد) از جمله اتهام‌های جمالی فشی است.

مسعود علی محمدی استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه تهران، دی ماه سال ۱۳۸۸ ترور شد.
مجید جمالی فشی در جلسه محاکمه خود، گفته بود که که در جریان سفرهایی به ترکیه جذب سرویس اطلاعاتی اسرائیل شده است.

او در ادامه اظهار داشته بود که اظهار داشته بود که تا «سه روز» پیش از ترور، نام فردی که باید ترور می‌کرده را نمی‌دانسته، و افزود: «موساد هر لحظه به من این اطمینان را می‌داد که علی‌محمدی فردی است که برای بشریت مضر است و نباید زنده باشد زیرا جان همه انسان‌ها را تهدید می‌کند.»

به گزارش خبر آنلاین، دادستان تهران یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در خصوص حکم نهایی جمالی فشی به خبرنگاران گفت: «حکم اعدام قاتل شهید علی‌محمدی از سوی دیوان عالی کشور تایید شده و در مورد اجرای آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و امیدواریم این حکم در آینده‌ای نزدیک اجرا شود.»

از سوی دیگر حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت که برخی از «دانه درشت‌هایی» که شده‌اند دستگیر شده‌اند، با موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای در ارتباط هستند.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا» مصلحی در ادامه اظهار کرد: «با هماهنگی نیروی انتظامی در سال گذشته موفقیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و برخورد با دانه‌درشت‌ها حاصل شده است.»

ایران در سه سال اخیر شاهد ترور افرادی مرتبط با فعالیت‌های اتمی خود از جمله چند دانشمند هسته‌ای بود.

آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی سال گذشته پس از ترور مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی تاسیسات هسته‌ای نظنز با صدور بیانیه‌ای، تررو دانشمندان هسته‌ای را به سرویس‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل مربوط دانست.
XS
SM
MD
LG