لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۰

حمله به اتوبوس ایرانی در ترکیه یک کشته بر جای گذاشت


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی از حمله افراد ناشناس به یک اتوبوس ایرانی در ترکیه است که در جریان آن یک نفر کشته شده است. مقام‌های تهران از شهروندان ایرانی خواسته‌اند که در شرایط کنونی از سفر زمینی به ترکیه اجتناب کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، روز جمعه ۱۶ مرداد از حمله به یک دستگاه اتوبوس ایرانی در ترکیه خبر داد که یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت.

این گزارش می‌گوید، مهاجمان مسلح حدود ساعت ۱۰ صبح جمعه به یک اتوبوس ایرانی حمله کردند که از مرز بازرگان وارد خاک ترکیه شده بود و در مسیر «دوغوبایزید» به شهر وان قرار داشت.

گزارش ایرنا با اظهارات حسین قاسمی، کنسول ایران در ارزروم، همراه است که گفته است: در این حمله یک نفر از ناحیه سر به شدت مجروح شد که در نهایت در بیمارستان درگذشت، اما هنوز هویت و تابعیت این فرد مشخص نشده است.

آقای قاسمی اما ساعاتی بعد در مصاحبه‌ با رادیو و تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد که فرد کشته شده «داوود ساری» نام دارد که گویا کمک راننده بوده است.

وی در این مصاحبه همچنین به شهروندانی ایرانی توصیه کرد که «با توجه به افزایش اقدامات تروریستی و ناامن بودن مسیرهای مرزی در خاک ترکیه از سفر غیرضروری به این کشور پرهیز کنند یا از مسیر هوایی به این کشور بروند».

در گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ایران عاملان این حمله اعضای «پ‌کا‌کا»، حزب کارگران کردستان ترکیه، معرفی شده‌اند. اما ایرنا تاکید کرده که «هنوزهیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است و عملیات نیروهای امنیتی در منطقه برای دستگیری مهاجمان ادامه دارد».

ترکیه در روزهای اخیر شاهد درگیری دوباره پ‌کا‌کا با ارتش این کشور بوده که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است. در این میان جمعه هفته گذشته نیز قطاری که از آنکارا عازم تهران بود هدف حمله قرار گرفت که البته هیچ کدام از مسافران قطار آسیب ندیدند.

دوشنبه گذشته نیز انفجاری در خط لوله گاز ایران به ترکیه رخ داد که مقامات و رسانه‌های ترکیه آن را به پ‌کاکا نسبت دادند.

XS
SM
MD
LG