لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۲

انتقاد رضایی از هواداران رابطه با آمریکا: چرا ایران دوران شاه بهشت نشد


محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، می‌گوید که افراد «غیرانقلابی‌» با ایجاد تردید در مسیر جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند که اگر ایران همراه آمریکا باشد، کشور بهشت می‌شود حال آن که در دوره حکومت محمدرضا شاه چنین نشد.

این اظهارات اقای رضایی شامگاه سه‌شنبه، سوم فروردین، در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی خبر ایران بیان شده که با تکرار اتهامات جمهوری اسلامی علیه سیاست‌های واشینگتن همراه است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:30 0:00
لینک مستقیم

وی در بخشی از این مصاحبه با تقسیم‌بندی سه‌نوع اندیشه در مواجهه با انقلاب آنها را اندیشه‌های انقلابی، غیرانقلابی و ضدانقلاب می‌نامد و می‌گوید که خطر «غیرانقلابی‌ها» کمتر از «ضدانقلاب» نیست که علیه جمهوری اسلامی اسلحه به دست می‌گرفتند.

وی در ادامه عنوان می‌کند: «امروز حرف غیر انقلابی‌ها این است که شما اگر اقتصاد می‌خواهید باید برویم پیش آمریکایی‌ها. در آمریکا سرمایه و فناوری هست. ادعا می‌کنند اگر برویم نزد آمریکایی‌ها، ایران بهشت می‌شود. یکی باید به اینها بگوید پس چرا در دوران شاه ایران بهشت نشد. ملت ما انقلاب کرد چون بهشت نبود. ما ارتباط با آمریکا را پشت سر گذاشتیم. ملت ما می‌خواهد روی پای خودش بیایستد.»

به‌تازگی باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، در پیام نوروزی خود به ایرانیان گفته بود که ایران پس از توافق اتمی وین فرصت این را یافته است که بار دیگر به اقتصاد جهانی بپیوندد. اما در مقابل این سخنان، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، آمریکا را به «بدعهدی» در مسئله توافق اتمی متهم کرد و با طرح این ادعا که آمریکا تنها روی کاغذ تحریم‌های ایران را لغو کرده است گفت، «کسانی که امید می‌بندند که با آمریکا بنشینیم و در موضوعات دیگر مذاکره کنیم از این موضوع غفلت می‌کنند».

محسن رضایی نیز با اشاره به سیاست‌های آیت‌الله خامنه‌ای در قبال آمریکا اظهار داشت: «امروز بعضی‌ها می‌گویند چرا انقلابیون و رهبر نظام با آمریکایی‌ها سر جنگ دارند. به صراحت می‌گویم که ما دنبال جنگ نیستیم. ما با آمریکایی‌ها مبارزه می‌کنیم ولی قصد جنگ نداریم. تا زمانی که ظلم در دستگاه آمریکایی‌ها باشد ما با آمریکایی‌ها مبارزه می‌کنیم.»

وی سپس خاطرنشان کرد که اگر آمریکایی‌ها وارد جنگ با جمهوری اسلامی بشوند، ایران چنان دفاعی از خود می‌کند که سختی‌های جنگ ویتنام از یاد ایالات متحده برود.

این در حالی است که باراک اوباما در پیام نوروزی خود با اشاره به اختلافات تاریخی میان جمهوری اسلامی و واشینگتن گفته بود که باز این امکان وجود دارد تا دو کشور روابط تازه‌ای را با یکدیگر آغاز کنند، همان طور که درباره آمریکا و کوبا چنین شد.

XS
SM
MD
LG