لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۳

تثبیت صدرنشینی تراکتورسازی تبریز در لیگ برتر


در شهرآورد تبریز، تراکتورسازی با نتیجه ۳-۱ از سد گسترش گذشت
در شهرآورد تبریز، تراکتورسازی با نتیجه ۳-۱ از سد گسترش گذشت

با پایان هفته سیزدهم از سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، تراکتورسازی تبریز موقعیت خود را در صدر جدول تثبیت کرد، فولاد دوم شد، استقلال و سپاهان هم در رده‌های بعدی هستند. در انتهای جدول هم مسجدسلیمان و ملوان بندرانزلی قرار دارند.

در شهرآورد تبریز، تراکتورسازی با نتیجه ۳-۱ از سد گسترش گذشت تا فراز کمالوند بعد از پذیرش سمت سرمربیگری گسترش، همچنان روی نوار شکست باقی بماند.

فرشاد احمدزاده و لوسیانو ادینیو (دو بار) برای تیم رسول خطیبی گل زدند. تک گل گسترش را جابر انصاری به ثمر رساند. تراکتورسازی با این پیروزی، اختلافش با تیم دوم جدول را به سه امتیاز رساند.

استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف صبا قم رفت و با تساوی یک بر یک متوقف شد. در دقیقه ۷۲ سجاد شهباززاده گل استقلال را به ثمر رساند. فقط پنج دقیقه بعد ایوب کلانتری از فاصله ۳۰ متری با شوت سنگینی که نواخت، گل مساوی صبا را زد.

‫محسن فروزان، امیرحسین صادقی، هرایر مکویان، میلاد فخرالدینی (علیرضا رمضانی و سپس پژمان نوری)، یعقوب کریمی، محمدرضا خرسندنیا (دقیقه ۴۶ آندرانیک تیموریان)، امید ابراهیمی، جاسم کرار، خسرو حیدری، سجاد شهباززاده و محمد قاضی بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

برای صبا مهرداد طهماسبی محمدامین آرام‌طبع، مارکو (احمد مهدی‌زاده)،‌ ابوالفضل ابراهیمی، روزبه چشمی، پیروز قربانی، مسعود حق‌جو، وحید علی‌آبادی، جلال‌الدین علی‌محمدی، ایوب کلانتری و احمد حسن‌زاده (هادی شکوری) به میدان رفتند.

عبدالصمد مرفاوی ستاره سابق و سرمربی پیشین استقلال که حالا هدایت صبا قم را بر عهده دارد، در پایان بازی گفت: «استقلال برای کورس قهرمانی نیاز به امتیاز داشت اما به خاطر بازی در جام حذفی مقابل پارسه خسته شده بود اما مقابل ما خیلی انگیزه داشتند. در حمله و دفاع خوب بودیم. در نیمه اول، استقلال یک کرنر هم به دست نیاورد.»

امیر قلعه‌نویی هم گفت: «از بازی راضی بودم اما از نتیجه نه. در حد استقلال ظاهر نشدیم و شاید دلیلش سفرهای پر تعداد بوده. بعد از بازی با پدیده، در جام حذفی مقابل پارسه ۱۲۰دقیقه بازی کردیم و خسته بودیم. اما هنوز روی قول قهرمانی‌مان هستیم.»

سرمربی استقال درباره عملکرد محسن فروزان دروازه‌بان تیمش گفت: «فقط همان یک توپی که گل خورد به سمت دروازه‌اش آمد و یک کرنر هم زده شد اما از این نوع گل‌ها در فوتبال زیاد زده می‌شود و فروزان مقصر نبود.»

نفت مسجد سلیمان در خانه میزبان ذوب‌آهن بود که جدال دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اسماعیل فرهادی ذوب‌آهن را پیش انداخت اما کارلوس دوس سانتوس گل مساوی را زد.

سایپا در ورزشگاه انقلاب کرج دو ضربه پنالتی در نیمه اول و دوم را از دست داد تا ۲-۱ مغلوب راه آهن شود. در این بازی که علی کریمی مربی تیم ملی هم تماشاگرش بود، علیپور در سومین دقیقه گل راه آهن را زد و هشت دقیقه بعد محمد نزهتی روی دفع اشتباه امیر عابدزاده توانست بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه، محسن ایران‌نژاد در محوطه جریمه روی کاوه رضایی خطا کرد و داور پنالتی گرفت که حامد شیری توپ را بیرون زد. در نیمه دوم رضا خالقی‌فر برای راه‌آهن گل برتری را به ثمر رساند. در واپسین لحظات بازی ابراهیم صادقی دومین پنالتی سایپا را هدر داد.

استقلال خوزستان مقابل سپاهان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. این در حالی است که شاگردان عبدالله ویسی دو بار پیش افتادند اما هر دو بار، نتوانستند برتری‌شان را حفظ کنند.

در نیمه اول محمد اوسانی برای استقلال خوزستان و مهدی شریفی برای سپاهان گل زدند. در نیمه دوم استقلال خوزستان توسط روح‌الله سیف‌اللهی به گل دوم رسید.

در دقیقه ۶۵ وریا غفوری در حالی که قصد ارسال داشت، توپ به طور مستقیم درون دروازه رفت تا بازی به تساوی برسد. در ادامه مهدی شریفی در دقیقه ۷۸ توانست گل سوم تیمش را هم بزند.

نفت در ورزشگاه تختی تهران و در حضور فقط ۳۳۰ تماشاگر به مصاف پدیده مشهد رفت که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود نفت به پایان رسید. لئوناردو پادووانی از روی نقطه پنالتی گل نفت را به ثمر رساند.

در جدول گلزنان، لوسیانو ادینیو مهاجم برزیلی تراکتورسازی ۹ گله است. سروش رفیعی از فولاد خوزستان ۷ گل زده. سجاد شهباززاده از استقلال و محسن دلیر از تراکتورسازی با ۶ گل در رده سوم هستند. مهدی شریفی هم پنج گل به ثمر رسانده.

XS
SM
MD
LG