لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۷

مهاجمان حکومت اسلامی به یک پایگاه هوایی در عراق کشته شدند


یکی از سخنگویان وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که نیروهای گروه «حکومت اسلامی» به پایگاهی هوایی در عراق یورش بردند اما در نهایت همه هشت مهاجم با شلیک گلوله‌ نیروهای عراقی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرهنگ استیو وارن روز جمعه ۲۴ بهمن گفت که برآوردهای اولیه نشان می‌دهد همه افراد گروه حکومت اسلامی که به پایگاه هوایی الاسد در استان غربی الانبار یورش برده بودند، به دست نیروهای عراقی کشته شده‌اند.

حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی الاسد حضور دارند که به نیروهای عراقی آموزش می‌دهند، اما آن گونه که این مقام پنتاگون اعلام کرده است، هیچ یک از نیروهای آمریکایی در جریان این حمله آسیب ندیده‌اند.

به گفته آقای وارن، نیروهای آمریکایی در منطقه‌ای حدود سه کیلومتر دورتر از محل حمله حکومت اسلامی به پایگاه الاسد مستقر بودند.

این گزارش می‌گوید که به محض وقوع حمله به پایگاه الاسد، هلیکوپترهای آپاچی و هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا از بغداد به محل حمله اعزام شدند، اما قبل از رسیدن آنها درگیری به پایان رسیده بود.

ارتش آمریکا در حال حاضر حدود دو هزار و ۶۰۰ نیرو در عراق دارد که ۴۵۰ نفر از آنان در سه پایگاه مختلف به آموزش نیروهای عراقی مشغول هستند.

در همین حال، حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری ایالات متحده همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، نیروهای ائتلاف روز پنج‌شنبه هشت حمله هوایی را علیه شبه‌نظامیان داعش در سوریه و هفت حمله نیز در عراق ترتیب داده‌اند.

این گزارش به نقل از ستاد عملیات مشترک ائتلاف علیه داعش عنوان می‌کند که حملات یادشده در حوالی رقه، کوبانی و دیرالزور در سوریه و الاسد و سنجار در عراق انجام شده است که به انهدام چندین وسیله نقلیه و واحدهای نظامی داعش انجامیده است.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، به تازگی خاطرنشان ساخته که گروه حکومت اسلامی اکنون در وضعیت تدافعی است و این گروه شکست خواهد خورد.

XS
SM
MD
LG