لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۷

گلدن استیت در آستانه فروپاشی رکورد تاریخی NBA


استفان کری، ستاره گلدن استیت
استفان کری، ستاره گلدن استیت

در روزهای پایانی از دور گروهی رقابت‌های معتبرترین لیگ بسکتبال جهان، دو تیم صدرنشین کنفرانس غرب به مصاف هم رفتند و گلدن استیت موفق شد شکست در خانه حریف را جبران کند.

گلدن استیت که در آستانه خلق رکوردی تاریخی برای اتحادیه ملی بسکتبال آمریکاست، ۱۱۲ بر ۱۰۱ سن آنتونیو را مغلوب کرد. شاگردان استیو کر در پایان کوارتر سوم، اختلاف را به ۱۸ امتیاز رساندند تا برتری آنها مقابل تیم قدرتمند سن آنتونیو، قاطعانه‌تر از شکستی باشد که خود در خانه رقیب متحمل شده بودند.

در فینال پارسال، جنگجویان گلدن استیت توانستند کلیولند با فوق ستاره‌اش لبرون جیمز را از پبش رو بردارند و پس از ۴۰ سال بار دیگر فاتح NBA شوند.

آنها به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، حالا ۷۰ پیروزی و فقط ۹ شکست را در کارنامه دارند و اگر در سه بازی باقی مانده نبازند، رکورد رویایی شیکاگو بولز در سال ۱۹۹۶ را فرو می‌ریزند.

شیکاگو آن سال با مایکل جردن، تونی کوکوچ، اسکاتی پیپن و استیو کر که حالا سرمربی موفقی در گلدن استیت است، ۷۲ برد و ۱۰ باخت را به جا گذاشت.

چندی پیش وقتی باراک اوباما در کاخ سفید میزبان تیم گلدن استیت بود. رییس جمهور آمریکا در معرفی استیو کر، به جای بکار بردن عنوان سرمربی گلدن استیت، ترجیح داد او را «عضو تیم بولز ۹۶ بهترین تیم تاریخ ان بی ای» معرفی کند.

گلدن استیت سه بازی دیگر پیش رو دارد که یکی از آنها مصاف مجدد با سن آنتونیو در خانه حریف است، آن هم در حالی که خود سن آنتونیو نیز می‌خواهد رکوردی تاریخی به جا بگذارد.

این تیم در فصل جاری، هیچ شکستی در خانه متحمل نشده و اگر از دو آزمون سخت خانگی مقابل گلدن استیت و اوکلاهما به سلامت بگذرد، رکورددار تاریخ NBA خواهد شد.

رکورد لیگ در اختیار بوستون سلتیک است که سال ۱۹۸۶ را با ۴۰ برد و فقط یک شکست خانگی به پایان رساند و همان فصل نیز به قهرمانی رسید. سن آنتونیو با سرمربی خوشفکرش گرگ پاپوویچ اگر دو دیدار خانگی باقی مانده را ببرد به رکورد حیرت انگیز ۴۱ برد بدون باخت دست خواهد یافت.

گلدن استیت با ارزش‌ترین بازیکن لیگ پارسال یعنی استفن کری را در اختیار دارد. کری امسال هم با نمایش اعجاب‌انگیزش به احتمال فراوان این عنوان را نصیب خود خواهد کرد. شوت‌های سه امتیازی موفق او که از همه جای زمین، حتی از پشت خط مرکزی نیز وارد سبد می‌شود، شهرت کری را عالمگیر کرده.

او فرزند دل کری ستاره سابق شارلوت است که حالا نیز به عنوان مفسر برنامه زنده در بازی‌های خانگی شارلوت حضور پیدا می‌کند. برادر کوچک‌تر استفن هم سِت کری Seth Curry نام دارد و در ساکرامنتو کینگز بازی می‌کند.

در حالی که به خاطر سنگینی و فشردگی بازی‌ها در روزهای آخر تیم‌هایی نظیر ممفیس با مصدومیت‌های متعدد مواجه‌اند، بازگشت آندره ایگودالا و فستوس ایزلی پس از مدت‌ها مصدومیت خبر خوبی برای هواداران گلدن استیت است آن هم در آستانه آغاز بازی‌های دور حذفی که فشار سنگین و هیجان فزاینده مسابقات، همواره مصدومان پرتعدادی روی دست تیم‌های مختلف می‌گذارند.

در تیم گلدن استیت، دریماند گرین در فرم ایده‌آل قرار دارد. هریسون بارنز هم در بازی‌های اخیر، روند رو به رشد خود را نمایان کرد. کلی تامسون قهرمان رقابت‌های شوت سه امتیازی لیگ است.

باربوسا، لیوینگستون، بوگوت و اسپیتس دیگر مهره‌های کلیدی گلدن استیت هستند که برای فصل جاری هم مدعی شماره یک قهرمانی است. تیمی که در خانه با ۱۸ امتیاز از مینه سوتا پیش بود اما لحظه‌ای اطمینان فریبنده از قطعیت برد، باعث شد بازی مساوی شود و در وقت اضافه هم مینه سوتا شگفتی بزرگ را به جا بگذارد. درسی بزرگ برای «استف» و یارانش که می‌دانند چه مسیر سختی تا تکرار عنوان قهرمانی خواهند داشت.

در کنفرانس غرب غیر از سن آنتونیو که مثل سایه در تعقیب آنهاست، بقیه تیم‌های صعود کرده نظیر پرتلند با دامین لیلارد مهارناپذیر نیز رقبای سرسختی خواهند بود. یا کلیپرز که مجدداً بلیک گریفین مصدوم و پرحاشیه را در ترکیب می‌بینید.

در کنفرانس شرق کلیولند با کینگ جیمز، جی آر اسمیت، کایری ایروینگ و کوین لاو مثل پارسال مدعی اصلی صعود به فینال است. اما بوستون سلتیکس، تورنتو رپتورز و حتی تیم شگفتی ساز شارلوت هورنتز نیز می‌توانند دردسرهای فراوانی را برای کاوالیرز مهیا کنند.

XS
SM
MD
LG