لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۴

رئیس پلیس ایران «قتل» مجتبی احمدی، نیروی سپاه، را تایید کرد


اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی lمی‌گوید که این پرونده به حفاظت اطلاعات سپاه واگذار شده است
اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی lمی‌گوید که این پرونده به حفاظت اطلاعات سپاه واگذار شده است
در پی انتشار اخبار ضدونقیض در چند روز گذشته، رئیس پلیس کل ایران روز شنبه، ۱۳ مهر، «قتل» مجتبی احمدی، از اعضای سپاه پاسداران، را تایید کرد، اما انگیزه این قتل را در حال حاضر نامعلوم دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اسماعیل احمدی‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، گفت: «یکی از برادران سپاه به قتل رسیده است، اما علت و انگیزه آن در حال پیگیری است... و ما موضوع را به حفاظت اطلاعات سپاه واگذار کرده‌ایم تا با همکاری پلیس آگاهی علل و انگیزه‌های آن مشخص شود.»

پیش از این، سخنگوی سپاه پاسداران نیز تاکید کرده بود که علت مرگ مجتبی احمدی ترور نبوده، اما او در عین حال از به کار بردن واژه «قتل» درباره این رخداد نیز خودداری کرده بود.

ماجرای قتل مجتبی احمدی زمانی ابعاد گسترده‌ای یافت که نشریه بریتانیایی تلگراف او را به عنوان فرمانده ارتش آزاد سایبری ایران معرفی کرد.

این نشریه سپس قتل آقای احمدی را به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر پیوند داد، ترورهایی که مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل در آن نقش داشته است.

اما درباره منصب و موقعیت مجتبی احمدی در سپاه پاسداران روایات متعددی وجود دارد. وب‌سایت خبری البرز که نخستین منبع این خبر است از «م. الف» به عنوان «یکی از ماموران زبده سپاه»‌ نام برد که در یکی از «حوزه‌های حساس استان البرز» فعالیت می‌کرد.

خبرگزاری تسنیم نیز او را «مسئول اطلاعات یکی از نواحی سپاه شهرستان کرج» دانست و در نهایت هم گزارش نشریه تلگراف بود که به ماجرا ابعاد ویژه‌ای بخشید.

با این حال مقامات ایران تاکنون از توضیح درباره منصب مجتبی احمدی خودداری کرده‌ و حتی به نام او نیز اشاره‌ای نداشته‌اند.

بیانیه‌ای که سپاه استان البرز در این‌ باره منتشر کرده است تنها می‌گوید که «حادثه‌ای ناگوار برای یکی از کارکنان سپاه امام حسن مجتبی» رخ داده است.

سخنگوی سپاه نیز صرفا او را «یکی از اعضای سپاه کرج» معرفی می‌کند و امروز نیز فرمانده نیروی انتظامی ایران از او تنها به عنوان «یکی از برادران سپاه» نام می‌برد.
XS
SM
MD
LG