لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۷

واکنش فرمانده نیروی انتظامی به انتشار ویدئوی «اراذل و اوباش»


حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه، هفت بهمن، به مسئله انتشار تصاویری از افرادی که او از آن‌ها با عنوان اراذل‌واوباش نام برد و پخش ویدیوهایی از تخلف‌های مأموران نیروی انتظامی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران-ایسنا، آقای اشتری پخش تصاویر مربوط به تخلف‌های مأموران نیروی انتظامی در سال‌های گذشته را «جهت‌دار» ارزیابی کرد و گفت که این تصاویر تازگی ندارند و «همان زمان با متخلفان» برخورد شده بود.

چندی پیش فیلم‌هایی کوتاه از افرادی که از آن‌ها با عنوان اراذل‌واوباش مازندران نام‌برده شده در فضای مجازی منتشر شد؛ این مسئله واکنش مقام‌های انتظامی استان مازندران را در پی داشت.

رضا عنایتی مدیرکل انتظامی این استان جوانان را از آنچه تقلید از این افراد خواند، بر حذر داشت و گفت در این صورت پلیس با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می گوید: بسیاری از افراد حاضر در آنها[ فیلم ها] شناسایی و دستگیر شده و پرونده‌شان در مراجع قضایی است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که روز چهارشنبه در حاشیه همایش پلیس، روانشناسی و مشاوره صحبت می‌کرد، درباره انتشار تصاویری که در آن افرادی اقدام به «عربده‌کشی و بیان الفاظ رکیک» می‌کنند، ضمن تأکید بر «قدیمی بودن» این فیلم‌ها گفت:«بسیاری از افراد حاضر در آنها شناسایی و دستگیرشده و پرونده‌شان در مراجع قضایی است».

حسین اشتری همچنین از برخورد با افرادی خبر داد که اقدام به «توزیع این فیلم‌ها» می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در حالی به این مسئله واکنش نشان داده که تنها یک روز از خبر بازداشت ۸ تن از افرادی که در این تصاویر حضور داشته‌اند، گذشته است.

دستگیری و گرداندن افراد موسوم به «اراذل و اوباش»
دستگیری و گرداندن افراد موسوم به «اراذل و اوباش»

​مسعود جعفری فرمانده نیروی انتظامی مازندران، روز شش بهمن، با اعلام این خبر از درگرفتن جنگ درون‌گروهی بین افرادی که او اراذل‌واوباش مازندران نامید، خبر داد و گفت که این درگیری ممکن است به نفع پلیس برای شناسایی آنان باشد.

اخبار دستگیری این افراد در شرایطی منتشر می شود که ابراهیم رئیسی دادستان کل ایران، روز چهارشنبه، هفت بهمن ماه از پیگیری «قاطع» برای دستگیری افرادی که آن ها را «برخی افراد شرور و ناامن‌کننده عرصه اجتماعی» نامید خبر داده است.

XS
SM
MD
LG