لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۲

«هادیان سیاسی» در راه مدارس کشور


مدرسان «تربیت سیاسی» به مدارس اعزام می‌شوند
مدرسان «تربیت سیاسی» به مدارس اعزام می‌شوند
یک سال و اندی پس از گسترش فعالیت‌های گروهی مبلغ سیاسی به نام «هادیان سیاسی» که ماموریت توجیه و هدایت سیاسی نیروهای مسلح ایران (سپاه و بسیج و ارتش) را بر عهده گرفتند، این بار «مدرسان تربیت سیاسی» به مدارس سراسر کشور اعزام می‌شوند.

از سال‌ها پیش و در پی اعلام راه‌اندازی «هادیان سیاسی» از سوی مقام‌های عالی‌رتبه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، اعلام شد که «هاديان سياسي نيروي اصلی مقابله با جنگ نرم هستند».

امسال در حالی که نزدیک به دو ماه از آغاز سال تحصیلی سپری شده، یک مقام وزارت آموزش و پرورش خبر از اعزام ۴ هزار مدرس تربیت سیاسی به مدارس داده است.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز چهارشنبه، ۲٠ آبان، به نقل از معاون «دفتر فضاسازی قرآنی و گسترش نماز و عترت آموزش و پرورش» با اعلام خبر اعزام این افراد به مدارس نوشت: «وظيفه اصلی كارشناسان تربيت ‌سياسی آموزش‌و‌پرورش در سطح مدارس كشور آگاه ساختن دانش‌آموزان از فتنه‌های دشمن براي نابودی انقلاب اسلامی است.»

بنا بر همین گزارش، حضور دائمی روحانيون در مدارس، حضور نيروهای پليس در مقابل مدارس، تشكيل پايگاه‌های بسيج دانش‌آموزی در مدارس ابتدايي خبرهای جديدي هستند که پیش از این اعلام شده بود.

زهرا پناهی‌روا، معاون فرهنگی هنری این دفتر در وزارت آموزش و پرورش، همچنین گفت: «كارشناسان تربيت ‌سياسی آموزش‌و‌پرورش فعاليت‌های فرهنگی شايسته‌ای را در راستای مقابله با تهديد‌هايی كه از طرف بيگانگان دانش‌آموزان را تهديد می‌كند انجام داده‌اند». او اما به نمونه‌ای از این فعالیت‌های فرهنگی اشاره نکرده است.

خانم پناهی‌روا آموزش «راه درست مقابله با تهاجم فرهنگی» كه از آن به عنوان «يك خطر جدی براي دانش‌آموزان» یاد کرد را از جمله وظایف مدرسان تربیت سیاسی دانست.

پیش از این و چندین ماه قبل از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، گروهی از نیروها تحت عنوان «هادیان سیاسی» از سوی سپاه سازماندهی و به بخش‌های مختلف اعزام شده بودند.

هفتم خرداد ماه سال جاری یعنی دو هفته پیش از انتخابات «همايش هاديان و مسئولان سياسي سپاه» از سوی اداره سياسی سپاه برگزار ‌شد.

بنابر گزارش‌های منتشره، هدف از برگزاری این همایش «تبيين آخرين راهبردها و ميزان توانمندي‌های جمهوري اسلامی ايران در مقابله با تهديدات دشمن» بود.

یدالله جوانی، معاون اداره سياسي سپاه پاسداران، با اشاره به اين كه «مدافعان اصلي جنگ نرم بسيجيان و سپاهيان هستند» گفت: «هاديان سياسی نيروي اصلی مقابله با جنگ نرم هستند.»

وی در مهرماه سال جاری و در مراسم همايش استانی مديران و هاديان سياسی استان كردستان نقش «هاديان سياسی» را در «خنثي‌سازی توطئه‌های دشمنان بسيار حائز اهميت» دانسته و گفته بود: «يكی از وظايف اصلی مسئولان اين است كه با به‌كارگيری درست هاديان سياسي در حوزه‌ها و پايگاه‌های مقاومت و با سخنرانی در سطح مدرسه‌های استان و با برنامه‌ريزی‌های مناسب آنان را در راستای آشنايی جامعه با توطئه‌های دشمنان ياری كنند.»

در این بین با اعلام مقام‌های وزارت آموزش پرورش طرح «هادیان سیاسی» که پیش از این در سطح نیروهای نظامی آغاز شده بود این بار با نام «مدرس تربیت سیاسی» به مدارس کشور تعمیم خواهد یافت.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته و با آغاز سال تحصیلی مدارس جنبش‌وجوش‌های سیاسی به مدارس نیز کشیده شده است که اوج این رویدادها بروز برخی اعتراض‌ها در سطح مدارس در روزهای منتهی به ١۳ آبان بود که در ایران به عنوان روز دانش‌آموز از آن یاد می‌شود.
XS
SM
MD
LG