لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۶

وزارت خارجه ایران کاردار امارات در تهران را فراخواند


ساختمان وزارت امور خارجه ایران
ساختمان وزارت امور خارجه ایران

در پی بازداشت ۹ معلم ایرانی در روز چهارشنبه در ابوظبی، وزارت خارجه ایران روز یکشنبه، ۱۹ مهر، کاردار امارات متحده عربی را در غیاب سفیر این کشور، به وزارت خارجه فراخواند و خواستار آزادی «هر چه زود‌تر» این معلمان شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، کاردار امارات متحده عربی در تهران نیز گفت که مجوز کار این ۹ معلم برای دوبی بوده و هنوز مجوزی برای اشتغال این افراد در ابوظبی صادر نشده است.

به گفته خبرگزاری ایرنا، این معلمان از سالهای گذشته با مجوز کار و اقامت مربوط به دوبی، «به صورت متعارف» در ابوظبی نیز تدریس می‌کردند و مشکلی نداشتند.

خبرگزاری فارس، در گزارشی اعلام کرده که پلیس امارات متحده عربی روز چهارشنبه، این ۹ معلم ایرانی را «با وضعیت بسیار نامطلوب با دستبند» بازداشت کرده است.

در همین حال خلیل الله بابالو، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، گفت که این معلمان روز دوشنبه آزاد خواهند شد.

در سالهای گذشته تعدادی از اتباع ایرانی در امارات متحده عربی و همچنین تعدادی از اتباع این کشور در ایران بازداشت شده اند. از جمله بار‌ها ماهیگیران دو کشور در آبهای یکدیگر بازداشت و پس از مدتی آزاد شده اند.

نمایندگان مجلس ایران در سالهای گذشته سئوالاتی را از وزیر خارجه ایران درباره بازداشت ایرانیان در امارات و اقدامات وزارت خارجه در این باره مطرح کرده اند.

خبرگزاری ایسنا سال گذشته خبر داده بود که ۲۸۰ ایرانی به دلیل جرایمی مانند ورود غیرمجاز، قاچاق موادمخدر و کلاهبرداری در امارات متحده عربی زندانی هستند.

در همین حال مقامات وزارت خارجه ایران در تیرماه خبر داده بودند که ۶۲ ایرانی از زندانهای دوبی و امارتهای شمالی امارات متحده عربی آزاد شدند.

XS
SM
MD
LG