لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۸

لیگ برتر؛ شروع تلخ پرسپوليس و استقلال در سال ۱۳۹۴


ليگ برتر فوتبال ايران در سال جديد با پنج بازی آغاز شد که حاصل آن شکست استقلال و تساوی خانگی پرسپوليس بود. تراکتورسازی تبريز، نفت تهران، سايپا البرز و فولاد خوزستان هم رقبای خود را از پيش رو برداشتند.

پرسپوليس و راه آهن در ورزشگاه آزادی و با حضور پنج هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که اين بازی پر نوسان با تساوی ۲ بر ۲ به پايان رسيد. هواداران پرسپوليس در دقايق پايانی مسابقه با سر دادن شعار، خواستار جدايی حميد درخشان شدند.

ضربه ايستگاهی توسط رامين رضائيان مدافع ملی پوش راه آهن به گل تبديل شد تا اين تيم ته جدولی نيمه نخست را با برتری به پايان برساند. اما با اخراج ابراهيم کريمی در دقيقه ۴۲ زردپوشان ناگزير بايد بيش از نصف زمان مسابقه را ۱۰ نفره دنبال می‌کردند.

در دقيقه ۷۷ ضربه مهدی طارمی در محوطه جريمه گل تساوی را رقم زد. مدت زيادی نگذشت که با اشتباه حميدرضا علی عسگر، توپ به امين منوچهری رسيد و او هم با شوت زيبا از پشت محوطه جريمه مسعود همامی را تسليم کرد.

گل مساوی پرسپوليس در دقيقه ۹۰ به ثمر رسيد. پرسپوليس صاحب ضربه پنالتی شد و با وجود جهت يابی صحيح دروازه‌بان، شوت محکم محمد نوری به تور رسيد. با اين تساوی پرسپوليس ۲۸ امتيازی شد و در رده نهم جدول باقی ماند. راه آهن هم شانزدهم است.

در ترکيب راه آهن ايگور ننزيچ، محسن ايران‌نژاد، ابراهيم کريمی، رامين رضاييان، ميلاد محمدی، عادل کلاه‌کج (احمد موسوی)، سيامک کوهنورد، عباس محمدرضايی (مارتين موتومبا)، مهرداد محمدی، بهادر عبدی (مجتبی شيری) و امين منوچهری بازی کردند.

برای پرسپوليس هم مسعود همامی، بابک حاتمی (محمد عباس‌زاده)، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، حميدرضا علی‌عسگری، مايکل اومانيا، مهرداد کفشگری، محمد نوری، اميد عاليشاه (علی عليپور)، مهدی طارمی و رضا خالقی‌فر (مهدی دغاغله) به ميدان رفتند.

پيش از شروع مسابقه وقتی سوشا مکانی متوجه شد جايی در ترکيب تيمش ندارد، اردوی پرسپوليس را ترک کرد.

حميد درخشان در اين باره گفت: سوشا ديگر جايی در تيم ندارد، پرسپوليس يا جای من است يا جای او. در دوران فوتبالی‌ام چنين چيزی نديده بودم. بازيکن بايد ظرفيت نيمکت‌نشينی داشته باشد. گل‌های بدی خورد اما من پای او ايستادم و نيلسون را کنار گذاشتم. سوشا بهتر است نيايد و يک تيم ديگر انتخاب کند.

سرمربی پرسپوليس درباره شعار هواداران عليه خودش گفت: وقتی توپ‌ها يکی پس از ديگری از دست می‌رود، مربی مقصر نيست!

در ديگر بازی‌های برگزار شده تراکتورسازی با سه گل از سد استقلال خوزستان گذشت. فرشاد احمدزاده، لوسيانو ادينيو و آندرانيک تيموريان سه گل ميزبان را زدند. گل تيموريان از فاصله‌ای دور و با شليکی سنگين به ثمر رسيد. تراکتورسازی با اين پيروزی، ۴۷ امتيازی شد و فقط يک امتياز با نفت صدرنشين فاصله دارد.

تونی اوليويرا سرمربی تراکتور در پايان بازی با تمجيد از عملکرد تيموريان گفت: «آندو با تيم ملی در اردوی اروپا بود و او را تازه امروز موقع صرف ناهار ديديم. هيچ تمرينی با ما نداشت اما نشان داد چقدر حرفه‌ای است و در ۲۵ دقيقه‌ای که بازی کرد با شوت زيبا گل قشنگی به ثمر رساند.»

در جدال دو تيم همنام نفت، نماينده تهران با گل ديرهنگام عليرضا عزتی بر نماينده مسجد سليمان غلبه کرد. شاگردان عليرضا منصوريان با اين پيروزی ۴۸ امتيازی شدند تا صدر جدول را کماکان در اختيار داشته باشند.

در بازی عقب افتاده از هفته بيست و سوم، سايپا در ورزشگاه انقلاب کرج مقابل ملوان بندرانزلی با نتيجه يک بر صفر به پيروزی رسيد. تک گل بازی را حکيم نصاری در دقيقه ۸۵ به ثمر رساند. سايپا در رده هفتم و ملوان هم يازدهم است.

ملوان پيش از اين مسابقه در چهار ديدار متوالی به پيروزی رسيده بود اما با اين شکست، نوار بردهای متوالی‌اش قطع شد.

در آخرين بازی، فولاد خوزستان و استقلال تهران در ورزشگاه غدير شهر اهواز و با حضور حدود ۳۰ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند. نيمه اول با گل رضا عنايتی و با نتيجه يک بر صفر به سود استقلال به پايان رسيد.

فولاد در هفتادمين دقيقه گل تساوی را زد. ارسال محسن مسلمان روی سر شريفات نشست تا نتيجه ۱-۱ شود.

ادامه لحظات بازی بسيار پر هيجان بود و هر لحظه، يکی از دو تيم صاحب موقعيت می‌شد. سرانجام چاگو با شليک محکمی که نواخت، سه امتياز بازی را به حساب ميزبان واريز کرد. استقلال با اين شکست، تا حدودی از قهرمانی دور شد و ضمن هم امتيازی با فولاد، فاصله‌اش با صدر جدول به هفت امتياز رسيد.

در ترکيب فولاد خوزستان علی سليمی، بهمن کامل، مساريچ، مهرداد جماعتی (اميد خالدی)، يوسف وکيا، مهدی بدرلو، چاگو، ساسان انصاری، اسماعيل شريفات، محسن مسلمان و محمد قاضی بازی کردند.

برای استقلال هم محسن فروزان، اميرحسين صادقی، حنيف عمران‌زاده، يعقوب کريمی (آرش برهانی)، هاشم بيک‌زاده، محمدرضا خرسندنيا (ميلاد نوری)، اميد ابراهيمی، مگويان، ميلاد فخرالدينی (محسن کريمی)،سجاد شهباززاده و رضا عنايتی به ميدان رفتند.

XS
SM
MD
LG