لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۵

دختران موسوی و رهنورد: میرحسین موسوی سلامت و در زندان خانگی است


میرحسین موسوی در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۱۳۸۸
میرحسین موسوی در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۱۳۸۸

به دنبال انتشار گزارش‌ها در خصوص وضعیت سلامتی میرحسین موسوی، از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، دختران وی در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند، ‌که پدرشان در سلامت و در زندان خانگی است.

به گزارش روز پنجشنبه ۱۶ مهرماه «کلمه»، وب سایت نزدیک به میرحسین موسوی، ‌ دختران زهرا رهنورد و میرحسین موسوی در بیانیه‌ای گفته‌اند: «به دنبال پخش شایعه‌ای با مضمون بیماری پدر، ضمن بی‌اطلاعی از سرمنشاء این شایعه، در ملاقاتی که طی هفته گذشته با پدر و مادر خود داشتیم ایشان در سلامتی کامل جسمی بوده و از روحیه بالایی برخوردار بودند.»

در‌این بیانیه همچنین آمده است: «دقایقی پیش، سرتیم زندان بانان اختر طی تماس تلفنی با یکی از اعضای خانواده این شایعه را تکذیب کرد.»

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اضافه کرده‌اند که در فاصله ملاقات‌های هفتگی ما با پدر و مادر خود، هیچ گونه تماسی با آنها ندارند.

این بیانیه را کوکب، زهرا و نرگس، سه دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد امضا کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است برخی از سایت‌های داخل ایران طی روزهای اخیر گزارش‌ها در خصوص وخامت حال میرحسین موسوی منتشر کرده بودند.

با این حال وب سایت کلمه می‌گوید، «پی گیری‌های کلمه از منابع معتمد نشان می‌دهد میرحسین موسوی سلامت و در زندان خانگی به سر می‌برد و شایعات مربوط به سلامت و انتقال به بیمارستان کذب است.»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ از بهمن سال ۱۳۸۹ تاکنون در حبس خانگی و بازداشت بسر می‌برند. زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی نیز وی را در این حبس همراهی می‌کند.

میرحسین موسوی که اردیبهشت سال ۱۳۹۳ با مشکلات قلبی و گوارشی مواجه شده بود، پس از انتقال به بیمارستان و بدون حضور فرزندانش تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفت.

XS
SM
MD
LG