لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۶

برتری پرسپولیس مقابل النصر عربستان در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر


در ادامه رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا و از گروه A، پرسپوليس در حضور يکصدهزار تماشاگر موفق شد النصر عربستان را شکست دهد تا با ۹ امتياز در صدر جدول باقی بماند.

بازی رفت دو تيم با برتری ۳-۰ نماينده عربستان به پايان رسيده بود اما در بازی برگشت، سرخپوشان با گل مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی به برتری رسيدند. تماشای اين مسابقه برای هواداران پرسپوليس رايگان بود.

طارمی برای شادی پس از گلزنی، چند بار انگشتانش را زير گلوی خود کشيد.

خبرگزاری فارس در توضيح اين حرکت نوشت:"مهدی طارمی ۴ بار با کشيدن دست خود به زير گردنش به علامت سر بريدن، خوشحالی گل بازيکنان النصر عربستان در ديدار رفت را تلافی کرد."

نورمحمدی مدافع پرسپوليس هم پس از بايان بازی به خبرنگاران گفت: "آنها اين حرکت را بعد از گل سوم‌شان در بازی رفت انجام داده بودند و بچه‌ها در صدد تلافی بودند."

بازی برگشت، پس از گل و از دقيقه ۶۷ به جنجال کشيد. در حين درگيری بازيکنان دو تيم در زمين، پيام صادقيان بازيکن پرسپوليس از روی نيمکت به وسط زمين دويد که هم تيمی‌هايش او را متوقف کردند. صادقيان با مشايعت پليس به روی نيمکت بازگشت و از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

در دقيقه ۷۵ ضربه سر مهاجم النصر از دهانه دروازه به تير عمودی خورد تا پرسپوليس همچنان دروازه‌اش را بسته نگه دارد و النصر عربستان هم ۵ امتيازی باقی بماند.

اين بازی در حضور برانکو ايوانکوويچ سرمربی جديد پرسپوليس برگزار شد اما هدايت قرمزپوشان را حسين عبدی برعهده داشت.

در ترکيب پرسپوليس سوشا مکانی، عليرضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، مايکل اومانيا، حميدرضا علی عسگر، مهرداد کفشگری، احمد نوراللهی، هادی نوروزی، اميد عاليشاه، فرناندو گابريل (بابک حاتمی) و مهدی طارمی(علی عليپور) به ميدان رفتند.

علی کريمی، مجتبی محرمی، محمد پنجعلی، بهروز رهبری‌فر، احمدرضا عابدزاده، کريم باقری، بهداد سليمی قهرمان وزنه‌برداری المپيک، احسان روزبهانی ملی‌پوش المپيکی در بوکس و احسان حدادی قهرمان پرتاب ديسک از جمله تماشاگران ويژه اين بازی بودند.

غير از اين مسابقه و از دور چهارم ليگ قهرمانان فوتبال آسيا، اوراوا از ژاپن مقابل بجينگ گوان چين يک بر يک متوقف شد.در مصافی ديگر سوون سامسونگ کره‌جنوبی۳ بر يک از سد بريسبان استراليا گذشت.

لکوموتيو تاشکند بهترين نتيجه را کسب کرد و با حساب ۵ بر صفر مقابل السد قطر به پيروزی رسيد. بيکامکس ويتنام هم توانست چونبوک کره‌جنوبی را يک بر يک متوقف کند. شاندونگ چين و کاشيوا ريسول ژاپن هم در پر گل‌ترين بازی به تساوی ۴-۴ رسيدند.

خورخه داسيلوا سرمربی النصر پس از شکست تيمش در نشست خبری گفت: اسم مسابقه امروز را نمی‌توان فوتبال گذاشت من آنقدر باتجربه هستم که اين را بگويم. در تهران و پيش از مسابقه با ما خيلی بد رفتاری شد ولی وقتی پرسپوليس به عربستان آمد اين طور نبود. ديروز گفتم پرسپوليس تيم خوبی است و الان هم به آنها تبريک می‌گويم اما حال و هوای اين مسابقه اصلاً به ورزش نمی‌خورد.

حسين عبدی سرمربی موقت پرسپوليس هم گفت: امروز خوشحال‌ترين آدم دنيا هستم. چند روز استرس داشتم. تلاش کردم بازيکنان را تهييج کنم. اين برد را به هواداران، صاحبان اصلی فوتبال اين مملکت تبريک می‌گويم.

XS
SM
MD
LG