لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۲

توقف پرسپوليس در هفته اول ليگ برتر


هفته اول ليگ برتر فوتبال ايران با انجام پنج بازی به پايان رسيد و سپاهان با تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتورسازی، استقلال و صبا در صدر قرار گرفت. در حساسترين بازی عصر جمعه پرسپوليس در ورزشگاه آزادی با تساوی ۱-۱ مقابل نفت تهران متوقف شد.

سپاهان و پيکان در ورزشگاه فولادشهر با حضور چهار هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که اين بازی با نتيجه دو بر صفر به سود سپاهان به پايان رسيد.

وريا غفوری در نيمه اول گل نخست زرد پوشان را به ثمر رساند. او سال گذشته که عضو نفت تهران بود هم در دقيقه ۹۱ از فاصله دور، دروازه رحمتی را باز کرده بود. پيش از گل نخست سپاهان، مهدی شريفی نيز تير دروازه پيکان که امسال به ليگ برتر صعود کرده را به لرزه درآورد.

محمدرضا خلعتبری بازيکن فصل گذشته پرسپوليس نيز در نيمه نخست چند موقعيت خلق کرد. در نيمه دوم جواهير سوکای بازيکن آلبانيايی سپاهان برای دومين بار دروازه مهدی رحمتی را گشود تا سپاهان چهاردهمين دوره ليگ برتر را با کسب پيروزی آغاز کند.

بازی سايپا و نفت مسجدسليمان در ورزشگاه انقلاب کرج با تساوی بدون گل خاتمه يافت. ديدار پديده مشهد و ملوان بندر انزلی نيز با همين نتيجه به پايان رسيد.

در اهواز تيم گسترش تبريز با گل به خودی رضا کاردوست مدافع استقلال خوزستان توانست از ميزبانش پيش بيافتد. در حاليکه بازی رو به اتمام بود، روح الله سيف الهی در دقيقه ۹۰ گل تساوی تيمش را به ثمر رساند. گوينده ورزشگاه تعداد هواداران حاضر در استاديوم را فقط ۱۱۰ نفر اعلام کرد!

دو گل و دو اخراجی در آزادی

پرسپوليس در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت تهران رفت که اين بازی با تساوی يک بر يک به پايان رسيد. پيام صادقيان در دقيقه ۱۰ از روی ضربه کاشته و از پشت محوطه جريمه با ضربهای زيبا دروازه نفت را باز کرد.

در ادامه، غلامرضا رضايی بازيکن سابق پرسپوليس با شوت از پشت محوطه جريمه گل نفت را به ثمر رساند. هم او و هم دروازه بانی که اين گل را خورد، هر دو فصل قبل از موثرترين بازيکنان فولاد خوزستان در راه کسب عنوان قهرمانی بودند. ضربه رضايی بعد از برخورد با تير دروازه به بدن سوشا مکانی خورد و درون دروازه غلتيد.

در دقيقه ۴۴ شوت خانزاده از پشت محوطه جريمه نفت به تير دروازه خورد. در دقيقه ۶۸ نيز رضا نوروزی موقعيت تک به تک را از دست داد. در ادامه بازی، خانزاده در آستانه گلزنی نتوانست قفل دروازه نفت را با ضربه سری که نواخت، برای دومين بار بشکند.

احمد صالحی داور بازی به محمد امين حاجمحمدی مدافع نفت در دقيقه ۸۷ کارت قرمز نشان داد. او پنج دقيقه بعد مهرداد کفشگری از پرسپوليس را هم اخراج کرد.

محسن بنگر مدافع پرسپوليس در اين باره گفت: داور هم روی اعصاب ما رفت هم روی اعصاب حريف. اگر اخراج کفشگری درست باشد من فوتبال را کنار ميگذارم. هر اتفاقی که رخ ميداد داور به نفع آنها سوت ميزد.

در ترکيب پرسپوليس سوشا مکانی، عليرضا نورمحمدی، حميدرضا علي عسگر، محمدرضا خانزاده، محسن بنگر، مهرداد کفشگری، رضا حقيقی (دقيقه ۹۰ محمد نوری)، پيام صادقيان، هادی نوروزی (دقيقه ۴۶ اميد عاليشاه)، رضا نوروزی (دقيقه ۹۲ مهدی طارمی) و محمد عباس زاده بازی کردند.

برای نفت هم عليرضا بيرانوند، محمدامين حاج محمدی، مهدی شيری، وحيد حمدينژاد، سيامک کوروشی، عليرضا عزتی (کمال کاميابي نيا)، مرتضی پورعلی گنجی، حسين ابراهيمی (لئاندور پادووانی)، وحيد اميری، ايمان مبعلی و غلامرضا رضايی (علی قربانی) به ميدان آمدند.

عليرضا منصوريان در نشست خبری گفت: در نيمه دوم ميتوانستيم گل دوم را هم بزنيم. اگر اخراجی نميداديم ميتوانستيم در چند دقيقه آخر پيروز شويم. روی ضربات کاشته خيلی کار کرده بوديم. اسلحه پنهان ما بازيکنان قد بلند هستند. ضمناً هر زمان که مبعلی و پورعلی گنجی به توپ ضربه زدند صاحب موقعيت شديم.

علی دايی هم در نشست خبری گفت: در نيمه دوم فشار زيادی روی دروازه نفت آورديم اما از موقعيت ها استفاده نکرديم.

سرمربی پرسپوليس در ادامه گفت: ابلاغيه دادند که در مورد داوری صحبت نکنيم. آقايان اين همه به داور ايران و آرژانتين اعتراض کرديد، اگر اعتراض نميکرديد ميتوانستيد اين توقع را داشته باشيد که ما هم اعتراض نکنيم. اينکه بگوييم در مورد داوری حرف نزنيد مگر ديکتاتوری است؟ آقايان خودشان به قانون احترام بگذارند و بعد از دايی بخواهند به قانون احترام بگذارند.

XS
SM
MD
LG